23 november 2017

Tussen de buien door.

Rondje van 41 km

De voormalige boerderij van de
 fam. Bergmans aan de Medemblikkersluisweg

en als het onderhoud achterwege blijft
komt straks "de man met de hamer".

Rust in de Medemblikkerhaven.

Eenden verzamelen

Het is weer droog in het Twisker  "Oostermare"

Water genoeg bij Middenmeer

Ik had me er al helemaal bij neergelegd dat ik vandaag niet zou fietsen, regen in het vooruitzicht en harde wind, nee dat zal het niet worden. Vanmorgen dus eerst boodschappen doen en nog wat bezigheden, o.a. een achterband die leeg stond plakken en weer op spanning brengen. Tegen 11 uur viel de laatste regen van de ochtend en voor vanmiddag leek het “veilig” m.b.t. regen. Ik was al een tijdje niet bij Ben geweest en dan moet even op en neer naar Wervershoof geen probleem zijn. Hij is thuis en we kletsen een tijdje over, vooral zijn instelling, nu hij alleen is en de goede richting nog steeds zoekt kom ik er wel achter dat de éne mens heel anders in elkaar zit als de ander, al zijn we ook broers. Al kletsende veranderde de lucht in licht bewolkt in zwarte wolken met flinke buien, pas als het even wat minder is stap ik weer op en ga “linea recta” richting Middenmeer afgezien van een heel klein ommetje. De lucht wordt weer helder en al spoedig is de zon weer volop aanwezig. Na 41 km staat alles weer binnen en ga ik even “buitenom schrobben” simpel gezegd douchen.

Geen opmerkingen: