28 november 2017

Oefen rondje





Was het nu goed of slecht weer, laten we het midden maar nemen, ’t ging wel, met af en toe een buitje en soms ook zon. Al een heel aantal dagen niet gefietst maak de beslissing gemakkelijker om vandaag weer een keer te gaan afgezien van het weer. Zwager Jan zit mogelijk thuis dus ik besluit om even over Zwaag te gaan om daar even te kijken, inderdaad Jan zit te lezen en met een bakkie koffie erbij kletsen we een tijdje over dit en dat. Nera komt van een bezoekje aan Hoorn weer thuis, “ ’t Is koud langs de weg op de fiets zonder handschoenen” zegt Nera, “Ja dat zal best maar in de Quest merk je daar weinig van”.
Als ik weer verder ga en nog maar amper 50 meter heb gereden passeer ik iemand met een hond en op het laatste moment herken ik deze persoon, het is neef John Verlaat, de zoon van mijn vroegere zwager en schoonzus die er beiden niet meer zijn. “Hé John” roep ik, remmen en stoppen, John komt terug lopen en zo zie ik na jaren weer een keer iemand van de familie Verlaat (mijn vrouw was ook een Verlaat) . Er volgt natuurlijk meteen een gesprek en zo zie je maar weer “een vliegende kat vangt altijd wat”.


Ik vervolg mijn route weer en ga via “De Hout” naar Hoogkarspel en Zwaagdijk even naar zus Margriet die haar “self made” Sinterklaas ook weer in de kamer heeft geïnstalleerd. Af en toe zie ik een regenboog dus er valt af en toe toch wat nattigheid naar beneden.


Bij kasteel Radboud is een prachtige brug en ik herinner mij dat ik daar als kind weleens heb gestaan en dan kijken naar de enorme karpers die in de slotgracht zwommen, nu staat er een bordje verboden te vissen maar karpers zijn er allang niet meer. Ook de afwatering in de polder is niet meer overal in orde, als de kavelsloot vol is en de afvoer zit verstopt dan krijg je zoiets.

Via de Flevoweg sla ik af naar Middenmeer en passeer het vliegveldje, ze wisten toen nog niet van de Quest af anders hadden ze dit bord wel wat uitvoeriger gemaakt want vliegen doe je soms ook met een Quest en dat is minstens zo veilig volgens mij ook al was het vandaag maar 59 km.

1 opmerking:

Unknown zei

Leuk je gisteren even gesproken te hebben. Groet John Verlaat