16 januari 2018

Hagel is nog altijd striemend hard.

44 km 

Het is overal nat

Zo is het zonnig

en zo wordt het angstig donker

En toch nog "droog" thuis 1 km voor Middenmeer

Heerlijk, ik ben weer even op pad geweest, het weer werkte niet echt mee maar ik heb weer even genoten. Het was echt overwegen vanmorgen, zo van zal ik , of blijf ik binnen, gelukkig ben ik gegaan. Het was maar kort en ik heb aan den lijve weer ondervonden dat hagel nog steeds striemend hard is als je het in je gezicht krijgt, maar van de andere kant geeft het toch ook weer een heerlijk gevoel. Het ritje gaat even op en neer naar Wervershoof om bij Ben een bakkie te doen. Ik ben weer van alles en nog wat op de hoogte gebracht en na de koffie ben ik weer op huis aan gegaan via Zwaagdijk en dan over de Tuinstraat naar Oostwoud om m’n neus nog even om de hoek te steken bij Jan Geel die altijd aan het knutselen is. Ik heb wel gezien dat het overal kletsnat is, niet alleen langs de wegen en fietspaden maar op het land is het ook hopeloos nat. En dat kwam ook tot uiting met het weer op dit ritje, zo volop zon en een ander moment een regen en zelfs een hagelbui maar al met al heb ik toch weer genoten en heb ontdekt dat de conditie wel wat begint af te takelen, gewoon meer fietsen dan komt dat wel weer goed en was deze 44 km vandaag alvast een klein beginnetje. 

Geen opmerkingen: