22 januari 2018

Het ging niet echt soepel

Retourtje van 160 km

Vandaag de éne verrassing na de andere en niet allemaal positief. Een retourtje Oudemirdum was de planning voor vandaag, het zou de hele dag droog zijn dus geen problemen uit die hoek. Na een telefoontje wist ik dat Bianca , mijn dochter, vanmorgen thuis zou zijn even wat regelen en dan richting Friesland. De eerste regen kreeg ik al na zo’n kilometer of 10, niet erg maar wel hinderlijk als brildrager.
Hekken opruimen en stoppen 
Dan net na de Stevin-sluizen bij Den Oever een vrachtwagen op het fietspad waar ik heel langzaam, door de berm, langs kon. Verder ging het wel redelijk maar na de Lorentz-sluizen leek de gang er al een tijdje uit te raken, zou ik te veel willen na weinig fietsdagen, matige conditie,  of zou het toch de leeftijd zijn. Na een paar kilometer toch maar eens aan de banden voelen, inderdaad stoppen en rechtsvoor wisselen en weer op spanning brengen waarna de snelheid weer aanvaardbaar was. Het was al ruim half 12 toen ik in Oudemirdum kwam waar kleinzoon Thimo ook nog thuis was, hij moest om 12.30 uur met de bus naar school in Sneek. Bianca had meteen koffie met koek en even later een broodje waarna ik al vrij snel weer huiswaarts ben gegaan, ze moest zelf  ’s middags naar haar werk.
Mijn "brommobiel"kan hier wel doorgaan

Ganzen in overvloed

Nog een paar .....

Deze man gebruikte zijn voorlader van de trekker om palen te plaatsen

Een mooi gebouw op de dijk maar nog niet klaar
Op de terugweg liep het ook weer niet allemaal even soepel, werkzaamheden op en langs het fietspad deden me denken aan de dijk Enkhuizen -Lelystad vrachtwagens en auto op het fietspad onderweg allemaal dingen die de snelle doorgang negatief beïnvloeden.
Probeer hier maar eens langs te komen

Afremmen en uitkijken

Uitstappen en "omrijden"

Griezelig smal

hobbelig en weinig gebruikt

Hier werkt het bord nog niet

En dan de rust in het Robbenoordbos
De beweegbare brug aan de Noord-Hollandse kant van de Afsluitdijk is nog steeds niet gerepareerd waardoor de fietsers nogal wat vreemde omleiding krijgen voorgeschoteld met het advies om te lopen. Het signaleringsbord aan de Fries kant werkte wel maar die bij Den Oever doet niets, geen verbinding of ontvangst  vertelde de man die er mee bezig was. Na 160 km was ik weer thuis opgelucht en wel, want ik merk wel dat ik door het minder goeie weer te kort bezig ben geweest de laatste maanden.

1 opmerking:

Wilco Pompert zei

Je ziet ze niet vaak, fietsbordjes voor brom(snor) fietsen, maar ik moet altijd meteen aan Swiebertje denken..