24 april 2018

Even snel op en neer



Wat kan een mens het druk hebben, ik moest eigenlijk niets vandaag, tenminste niet iets bijzonders. De enige verplichting, voor zover je van verplichting kan spreken, mijn zwager is vandaag 78 jaar geworden dus daar moet ik even heen. En zo ging ik vanmorgen met de auto naar Wervershoof, het spetterde een heel klein beetje en de berichten waren niet zo geweldig. Zo rond 1 uur was ik weer thuis en besloot toen om toch nog even een klein ritje te maken, op en neer naar Tiny waar ik het gras nog even zal maaien voordat er meer regen komt.
Vlak voor de “Zuidoost” stak een ganzen “gezin” het fietspad over vader moeder en als ik het goed zag 7 kindertjes, allemaal Nijlganzen.
Aangekomen even de maaier starten en klaar werk maken, een half uurtje vlot doorgaan en klaar is het weer.


Als ik vertrek zie ik de Goudrenettenboom in volle bloei staan dus even een paar foto’s en dan weer op naar Middenmeer.


Toen ik door de Bobeldijk reed ben ik toch nog weer gezwicht voor een paar banen tulen zowel links als rechts van de weg en toen ik weer verder zou gaan zag ik ook nog een meerkoet op zijn nest zitten die mogelijk ook bezig was om serieus een gezin te stichten door de zaak warm te houden en dat alles op 80 km.

Geen opmerkingen: