10 april 2018

Het is weer gelukt



Het is weer gelukt, een retourtje Oudemirdum, je bent afhankelijk van verschillende factoren, op de eerste plaats is ze thuis, is het schappelijk weer, heb ik zin in dit langere tripje (meestal al wel) en is de fiets in orde.


 Om te beginnen had ik gistermiddag de lagertjes van het rechter voorwiel al vervangen, een klusje van een half uurtje of zoiets dus dat is punt één, nou ja en de rest ging vanzelf. Zo rond 11 uur zou ze thuis zijn en daardoor moest ik niet te vroeg van huis gaan.

Onderweg weinig oponthoud behalve dan bij de Stevinsluizen, de zoveelste keer dat men aan de technische zaken van de brug knutselt, ooit zal het wel weer vlekkeloos werken maar voorlopig dus niet. Bij Bianca aangekomen heerlijk buiten zitten met een bak koffie en koek, haar schoonzus Annette zat er ook ze hadden net 10 km gewandeld door de bossen en langs de dijk. Rond 12 uur een broodje en toen we net zaten kwam Fleur thuis van school, ze zit in de examen periode dus alle zeilen bijzetten.
Toen ik weer richting Middenmeer zou gaan heeft Fleur nog even een paar foto’s gemaakt van opa, heb ik weer eens een ander plaatje als achtergrond.
Bij het passeren van de Beukenlaan even afslaan en een foto maken, het blijft een prachtige weg met de enorme grote beuken langs beide kanten.
Langs de “Sottummerdijk”, vlak bij Cornwerd is de timmerman altijd bezig met prachtige tuinmeubelen en andere spullen, puur vakmanschap durf ik gerust te zeggen, het ziet er altijd super uit.
Een kilometer verder draai ik de Afsluitdijk weer op voor de laatste ruk naar Middenmeer waar ik na 160 km weer binnen “loop” .


Geen opmerkingen: