25 juli 2018

Fietsen met code ORANJE



 Code oranje of is het al rood, ik weet het niet meer met de weervoorspellers de hele planning loopt is de soep. Zo erg, nee zo erg was het niet hoewel ik wel degelijk de plannen had bijgesteld vanmorgen. Het was mijn bedoeling om vanmorgen eventueel weer rondje om te gaan maar als de “deskundigen” dan waarschuwen dat vooral ouderen moeten oppassen met dit warme weer dan ga zelfs ik nadenken. Als het echt 35 graden wordt dan moet ik het niet opzoeken dus dan zou ik ook heen en terug over de Afsluitdijk kunnen gaan maar is dat dan wel verantwoord, ik weet het niet en zo zakte ook dat plan door het ijs. Laat ik maar een klein rondje gaan maken in de buurt en zo ging ik vanmorgen van huis in de volle zon. Maar wat een blijdschap, na een kleine 20 km werd het bewolkt en ik heb geen zon meer gezien tot ik thuis was maar toen was het rondje niet meer klein of in de buurt.

Na wat omzwervingen kwam ik in de buurt van Broek op Langedijk waar men al bezig was met de kooloogst en later zwierf ik ergens langs het Noordhollands-kanaal bij Oost en West-Graftdijk waar de plezierbootjes richting Alkmaarder-meer gingen.


Weer later en verder passeerde ik Kwadijk en zag het zonnepanelen landschap, de toekomst ? Langs deze dijk ligt een prachtig fietspad en waar ze de bermen hebben aangepast staan heel wat prachtige tuinplanten waar ik in het verleden meerdere euro’s aan heb besteed en nu gewoon in de berm, prachtig. Ik kom steeds verder van huis en pas de koers een beetje aan door via de dijk in Noordelijke richting te gaan en dan wordt het als afsluiter het HEM rondje als toetje.

Vanaf de dijk zie ik later de boot met toeristen richting Enkhuizen gaan die vertrokken is van af Medemblik, alles met elkaar een onderdeel van de toeristische attractie.  Met de stoomtrein vertrekken in Hoorn naar Medemblik daar overstappen op de boot naar Enkhuizen en weer terug naar Hoorn met de gewone trein van de NS. De combine die nu stilstaat zal mogelijk binnen niet al te lange tijd verder gaan met de tarweoogst, ik moet nog een paar kilometer om thuis te komen en zie dat het een flink rondje is geworden met code oranje, 155 km.

Geen opmerkingen: