20 maart 2019

Nieuwe bestemming.



Vandaag maar heel kort, althans de tijd dat ik onderweg was. Ik had het goede voornemen gisteren gemaakt om vandaag bij mijn huis de tuin netjes te maken.

Zo rond half 9 was ik al op knietjes bezig, wieden en hier en daar wat bijknippen en snoeien, dat laatste daar ben ik goed in, ik snoei net als een kapper die haren knipt. Maar al mijn enthousiasme geeft me niet altijd volledig voldoening en dan heb ik nou eenmaal een slechte rug, al meer dan 50 jaar, en die begon me nu ook flink parten te spelen waardoor ik zo rond half 12 “de pijp aan Maarten” heb gegeven, ik was echt op.
Dan maar een broodje nemen met koffie en bedenken hoe ik weer vlot op de been kan komen. Weet je wat, ik ga via Kippen-Dam in Hoogwoud naar Alkmaar, bij Gerard en Marjon wordt de keuken geplaatst dus omkleden en op naar Alkmaar, eerst wel geïnformeerd of ze aanwezig zijn en dat was zo. Onderweg was het nog even uitkijken omdat er langs de A.C.de Graafweg, waar altijd veel auto’s langs gaan, een flink aantal kalkoenen waren gaan wandelen tussen het fietspad en de weg maar bij het naderende “gele gevaar” gingen ze weer terug over de sloot naar eigen terrein.
Aangekomen bij hun nieuwe onderkomen bleek ik al te zijn gesignaleerd op het fietspad en kreeg ik later een foto te zien waarvan ik kan zeggen dat ik toen nog in Sint Pancras reed, aan de ene kant van de weg staat het bord Alkmaar en aan de andere kant Sint Pancras, maar ze wonen dus straks in Alkmaar. Even boven kijken wat lekkers achter laten en dan weer op huis aan.

De Quest heeft nog nooit in zo’n grote garage gestaan, onder de flat is deze ruimte waar ze dus ook een plek hebben voor hun auto.
In de Wieringermeer staan al een hele poos de “onderstellen” van nieuwe energiemolens grote witte schijven in het land die t.z.t. wel weer in het niet zullen vallen als de “zwaaipalen” er bovenop zijn gemonteerd. Mijn GPS is onder de flat uit gegaan en zodoende moest ik de route zelf gedeeltelijk weer invullen maar de 64 km zijn weer gelukt en mijn rug lijkt weer “normaal”.

Geen opmerkingen: