04 juni 2020

Heerlijke aardbeien onderweg



Het is vandaag inderdaad wat minder als de afgelopen dagen, dus een kort ritje meer zit er niet in.



Omdat ik al maanden niet bij mijn zus Margriet was geweest vanwege de corona toestand dacht ik dat het na verruiming van de regels vandaag misschien wel mogelijk zou zijn, ze is al jaren sukkelende met haar gezondheid dus extra alert blijven. Helaas het licht stond nog lang niet op groen toen ik er voor de deur stond en nu maar hopen dat het straks wat beter met haar gaat. Om toch de benen niet te slap te laten worden ben ik met een kleine afbuiging weer op huis af gegaan via Zwaagdijk en Wognum.Al jaren haal ik in deze periode van het jaar aardbeien aan de Lekermeer in Wognum, al een paar keer gekeken of ze er weer waren , steeds niets te zien maar vandaag was er weer volop.

Terwijl ik bezig was om even een foto van m’n aankopen naar Tiny te sturen liep er een man om de Quest heen wat uiteindelijk neerkwam op herkenning. We hebben elkaar een aantal jaren geleden ontmoet in het ziekenhuis waar we beiden waren voor dezelfde behandeling aan de prostaat en zijn allebei positief over de resultaten. Het werd bijna een gezellig samenzijn bij het aardbeienstalletje waar het druk begon te worden.


De mevrouw kwam alweer snel met nieuwe voorraad en zei dat het erg hard ging vandaag.
Ze zijn ook van uitzonderlijke kwaliteit en 2 dozen verse aardbeien voor maar € 5,- is super. Bijna naast het aardbeien verkooppunt is een afslag naar de Rijndijk, een kronkelend fietspad door het land waar langs ik mijn weg heb vervolgd om later via de Grote Zomerdijk naar Middenmeer te karren waar ik na 60 km weer de thuishaven heb gevonden.

Geen opmerkingen: