09 juni 2022

Weer een “snipperdag”

 


Vandaag is Remco mijn vervanger als “mantelzorger” en heb ik weer een “snipperdag” om even wat klusjes thuis te verrichten. Onderweg kom ik als eerste neef Johan tegen die binnenkort geopereerd zal worden en een aantal omleidingen krijgt, om de bloedsomloop vrije doorgang te laten houden, dus stoppen en even bijpraten.

Als ik de polder in ga zie ik dat de priklokatie van Agriport tegen Corona bijna is opgeruimd nog een laatste stukje en het is verleden tijd.

Weer enkele kilometers verder weer stoppen, nu is het Jan Bouma die ik al een tijd niet meer heb gesproken.




In Middenmeer loopt alles weer soepel en als ik later mijn ritje afmaak zie ik dat de rotonde klaar is bij de West-Friese omringdijk, een hele verbetering en vele malen veiliger.


De zwanen lijken op veel plaatsen klaar met het broeden de jeugd zwemt veilig mee onder moeder en vaders hoede.

Als ik later door De Rijp fiets ontmoet ik iemand in een oranje Quest, we hebben elkaar al meer ontmoet maar toen reed hij nog in een groene strada Eenmaal weer thuis blijkt dat de teller 96 km heeft verzameld 

Geen opmerkingen: