15 juli 2023

De eerste stap in goede richting

 


Eindelijk daar is ie weer, precies 5 zaterdagen later op de kalender, 10 juni raakte ik onverwachts in het ziekenhuis met hartklachten en vandaag 15 juli maakte ik de eerste rit weer met de Quest. Een zalig gevoel en ik besef dat ik weer van begin af aan moet opbouwen en dan is deze rit al een goed begin. Een stevige wind maar dat is nooit een probleem als het maar niet te hard van opzij komt en dat viel vandaag mee. De geplande route was naar de aardbeienstal in Lekermeer. Vanmorgen reed ik er met de auto langs en zag dat er niets stond, dan vanmiddag maar met de fiets , is net zo’n oefenritje. Helaas ook nu was er niets te zien van de aardbeien, toevallig kwam de mevrouw aanlopen met wat ander producten van eigen bedrijf. Ik vroeg haar op er later op de dag nog iets zou komen maar ze vertelde dat het meeste met de storm verloren was gegaan en dat er af en toe een paar bakjes werden aangeboden.


Ik ben meteen via de Rijndijk langs de kassen gereden en zag dat het voor een groot deel allemaal kapot was gewaaid en dat de eigenaar bezig was met herstel werk maar de aardbeien planten lagen links en rechts verdwaald uit de hoge standaard bakken. Zo heb je het vooruitzicht dat je wat ga verdienen en zo blijkt al het gedane werk voor niets te zijn geweest en ben je gelijk je inkomen kwijt.




Ik ga weer richting Middenmeer en maak onderweg nog een paar foto’s van wat leuk lijkt.

De mooiste foto kreeg ik vanmorgen al van de bridge vriendinnen die een weekendje Texel vieren waardoor ik toevallig ook vrij had voor een “oefenrondje ” van 50 km en dat heeft me weer goed gedaan.

5 opmerkingen:

De Bobslee zei

Hoi Pé,

Dat is goed nieuws! Pé z'n blog weer in de lucht, beter wordt het niet meer dit weekeinde!
Proficiat met het weer mogen "Questen", kunnen we weer allemaal genieten van je stukjes!

Groeten, Adri.

Wim zei

Mooi om weer een Quest-verhaal te lezen.

tetetetelacourse zei

Fantastisch nieuws!!!

Groet Rudolf

Wim Schermer zei

Fijn Pé dat je er weer bent.
Een dag zonder stukje van Pé is een dag niet geleefd 😉
Nu weer rustig opbouwen al is 50 km voor een dikke tachtiger maar heel weinig tachtigers gegeven.
Groeten,
Wim

Peter de Rond zei

Ja, ja, zegt meneer, ik heb maar 50km gereden, man wat een prestatie na zoiets, respect. Mooi dat het weer de goede kant op gaat. Pet af. Groeten Peter.