31 juli 2023

Even aardbeien halen

 


Ik heb het aangedurfd op deze dag waarop je alleen maar over regen hoorde klagen. En zodoende heb ik onderweg de volle laag gehad, al was het maar voor een kwartiertje het bracht me aan het twijfelen om door te gaan of om te keren. De oorzaak dat ik wel even uit wou vliegen was de drang naar verse aardbeien. Het ging na die bui vrij redelijk schuin tegen de wind in en net voor het bordje Wognum is een benzine station waar in het fietspad een kleine slinger zit en daar voelde ik dat er achter iets loos was toen ik die slinger moest maken. Gewoon lek dus de fiets op z’n kant in het gras en vervangen.

Ik kreeg hierdoor de angst dat er straks geen aardbeien meer zouden zijn, in mijn theorie zijn de aardbeien er tussen half 10 en tien uur en na de middag tussen één uur en twee uur, de tijden dat de teler schafttijd heeft en hij een klein aantal bakjes meebrengt van de kassen iets verder langs de Rijndijk. Ik had geluk er stonden nog een paar bakjes nadat ik er twee in de fiets had gezet en afgerekend. Dit heen en weertje was net goed voor 40 km wat toch prettig was ondanks de regen.


Maar de ergernis van de gekleurde gebouwen van Microsoft werd er niet minder door.

Geen opmerkingen: