20 juli 2023

Mag dat wel ,vragen mensen die het goed bedoelen.

 


Na een week met eigenlijk alleen maar positieve geluiden moet ik eerlijk toegeven dat er heus wel wat is gebeurd in m’n body, hoe gaat het verder. Vannacht werd ik wakker en bedacht toen dat het voor mijn naasten ook een hele klap is geweest, ik die nooit moe was en alles kon,  en dan liefst nog “effies gauw”, was zomaar uitgeteld. Als ik nu bedenk dat ik de afgelopen dagen nog maar amper bekomen van deze vervelende periode toch alweer bijna 330 km heb gereden in de Quest en steeds meer krijg ik te horen door mensen die het goed bedoelen “Mag dit van de cardioloog” en “Heb je eerst wel gevraagd of dit wel mag” enz. Dit maakt me wel enigszins onzeker, maar niemand heeft het verboden en het gaat goed.
Bloeiend aardappelperceel

Geen golfjes in het Robbenoorbos

Dan de rit van vandaag een paar keer een bui onderweg richting Wieringen waar ik via de haven door Den Oever ben gefietst en onderweg af en toe een foto “knippen” en
Het Peilschaalhuisje ......

........ met tekst en uitleg

Een opvallend monument
langs het pijlhuisje op naar de “korte Afsluitdijk” waar het druk is omdat de brug een poosje omhoog stond. Via de Balgweg op naar ’t Zand.
Bloeiende lelies  in vele kleuren ....

... grote bloemen

De bollen van de voorjaarsbloeiers worden geoogst en wat nu bloeit zijn voornamelijk lelies.
Het pontje over het Noord-Hollands kanaal

Gezinnetje als bermtoeristen.

Uiteindelijk ga ik linksaf langs het Noord-Hollands kanaal waar het pontje nog steeds druk wordt gebruikt. Thuis gekomen heb ik weer een tevreden gevoel al was het maar 66 km.

1 opmerking:

rob, nieuwegein zei

Heerlijk dat je er weer bent, Pé.