02 augustus 2023

Na regen komt zonneschijn

 


De start van de dag was slecht en daar zeg ik niets te veel mee, regen en nog eens regen, om te fietsen zag het er somber uit. Dan bedenk je van alles maar vaak moet je dan buiten zijn en dat is te gek met dit weer.

Maar niet getreurd vanmiddag zal het beter zijn. Inderdaad het begon wat op te klaren en het werd zelfs droog, nog even wachten tot ruim 13.00 uur want dan komt er nog iets volgens verschillende weerprogramma’s maar niet veel later was ik onderweg. Ik had in m’n hoofd om via Obdam naar Wervershoof te gaan ik was vooral op het laatste adres al lange tijd niet geweest. Er staat een stevige wind en op de open stukken leek het net hard genoeg te waaien, uitkijken dus.

Er wordt overal in de polder gegraven voor kabels of leidingen en dan is het ’t simpelst om op het fietspad te gaan staan een fietser, is en blijft, een derderangs verkeersdeelnemer. In Obdam is alleen zwager Tom aanwezig en we kletsen even over de toestand in de wereld en na een glas frisdrank ben ik weer opgestapt om naar Wervershoof te gaan en Margriet met een bezoekje te vereren.

In de verte zie ik een gele Mango aankomen, inderdaad Kees Schouten uit Berkhout dus even stoppen en bijpraten. Bij Margriet gaat het leven ook gewoon door en als ik weer opstap is het al bijna 16.00 uur, ik kan nog net om half 5 thuis zijn om eerst het gras nog even te maaien na een ritje van 61 km.

Geen opmerkingen: