31 augustus 2023

Even een boodschap doen.

 


Na een dag verstek te laten gaan ben ik er vandaag weer helemaal bij .


Vanwege het weer zou ik nog niet op “mijn” tijd ( 9 uur) van start kunnen gaan, te veel buien en ik ben een mooi weer fietser dus even afwachten en het weer zou rond of na de middag beter worden. Ik moest iets wegbrengen naar Bovenkarspel en dat moest dus even wachten, maar rond half 11 klaarde het op en ben ik toch maar op pad gegaan. De weg naar Bovenkarspel heeft weinig verrassingen voor mij en toch reed ik nog  even verkeerd, die nieuwe wijken brachten me in de war, toen ik er bijna was maar dat probleem was snel hersteld.

Nadat ik het materiaal had afgegeven ben ik weer richting Middenmeer gegaan het eerste stuk via een nieuwe, voor mij een niet zo bekende route. Uiteindelijk kwam ik richting Hem en Venhuizen waar ik me weer helemaal thuis voelde. 



Bij de Torenweg even stoppen voor een paar foto’s, het is niet vreemd dat deze weg Torenweg heet hij staat er helemaal alleen. Het weer was ondertussen heerlijk zonnig en het beloofde een mooie middag te worden, helaas ik had te vroeg gejuicht. Onderweg bedacht ik dat ik wel langs de aardbeien leverancier kon gaan, recht toe recht aan op de Lekermeer af maar voor ik daar was ging er een soort “hemelsluis” open, het was maar even maar het ging onwijs hard en de plassen langs de weg waren meteen flink aanwezig.

Gelukkig waren er nog aardbeien en nadat ik mezelf eerst wat afgedroogd kon ik alles weer zien, er zitten geen ruitenwissers op mijn bril en heb 2 bakjes in de fiets gezet, gelukkig was het weer droog. Als ik thuis ben zie ik dat dit ritje na 74 km eindigde net ver genoeg, want ik moet vanmiddag ook nog even op pad.

Geen opmerkingen: