17 maart 2008

Klein rondje NH.


Maandag, wasdag, nee tegenwoordig is dat niet meer zo strikt aan een vaste dag gebonden, hoewel de fiets zou nodig weer een keer in de “was” moeten, maar eerst nog maar even een klein rondje maken. Ik kwam gisteravond tot de ontdekking dat ik een paar schoenen rijker was geworden die niet bij mij thuis hoorden. Over gebleven van een wandeling en in de veronderstelling dat alles mijn eigendom was gewoon klakkeloos meegenomen van mijn vriendin dus die moeten weer zo spoedig mogelijk terug en dat kan vandaag wel even. De “gele taxi” van stal en dan gaat ie weer, geen kap erop omdat het weer redelijk is en de kans op een bui niet zo groot. Even naar Zuidoostbeemster 40 km voor de wind, op de meeste stukken reed ik boven de 40 km maar daar aangekomen was mijn gemiddelde maar 36 km p/u en dat viel me eigenlijk wel wat tegen. De schoenen “gelost” een paar bakken senseo en dan weer retour, niet via de zelfde weg anders ben ik weer zo snel thuis, dus met een ommetje. Richting Purmerend langs het Noordhollandskanaal richting Alkmaar, daar zou volgens Kees van Hattem de weg langs het kanaal prima zijn, geen “springschansen” meer op die ruime kilometer maar alles mooi fietspad. Bij West-Graftdijk gestopt en toch de kap er maar op, het werd me even ietsje te fris en dan weer verder. Helaas, het zal mij niet overkomen, kom ik onder de brug door bij Alkmaar staat er een asfalteringsmachine over de gehele breedte van het fietspad dus kon ik weer mooi terug en via de oude route op huis aan. Na bijna 100 km stap ik thuis weer uit de Quest en zit het trainingsrondje voor vandaag er weer op. Het enige wat mij opviel in de natuur was bij mij voor het huis waar een aantal hyacinten bloeiden en vooral de kleur vind ik prachtig.

Geen opmerkingen: