12 maart 2008

"Storm(achtige)" verandering in beeld


Wat doe je op zo’n stormdag, niet fietsen dat is een ding dat zeker is, de regen valt tot op dit moment eigenlijk nog wel mee, maar de wind is al behoorlijk, dichtbij stormkracht en volgens het KNMI moet het ergste nog komen. En als je dan niet op weg kan met de fiets zoek je iets anders, zo vond ik nog een heel oude foto die ik jaren geleden ook al eens licht heb aangepast door er nog een foto bovenop te plakken. En dat heb ik nu weer gedaan met een zeer recente afdruk, die oude foto daar gaat het om, hij is van ongeveer 64 jaar geleden, ik ben daar volgens mijn jongste tante die nog goed bij de “pinken” is, 3 jaar oud. Het mooie van die foto vind ik dat alle personen op klompen staan met een overall aan en het bovenste knoopje vast, de rechtse kleuter, met toen al witte haren (wat er nu nog over is en dat is erg weinig is weer wit) ben ik. Voor mij staat vast dat zo’n uniek prentje nooit meer te maken is, stel je voor 1943 en nu 2008 waar kom je nog zulke nostalgische figuren tegen die in zo’n outfit poseren voor de fotograaf. De Quest heb ik gisteravond nog even aan de oplader gehad en tevens geconstateerd dat zijn totaalstand op 24.816 km staat, een ander opmerkelijk feit is dat Cees Roozendaal ook een Quest heeft besteld, Cees zoekt al een tijdje naar de ultieme velomobiel en nadat de fiets van Wim Schermer helaas aan zijn portemonnaie voorbij ging en de proefrit hem heeft overtuigd dat de Quest het wel is, staat hij nu genoteerd in de bestellijst van Velomobiel.nl. Nu maar hopen dat de productie in Dronten wat meer stuks per jaar gaat opleveren, dan ziet de wereld ooit nog eens geel, wit en rood enz. van de Questen.

Geen opmerkingen: