13 maart 2008

Langs de "Waerdse Tempel"


Elke dag is weer een verrassing, het wordt alle dagen weer iets vroeger licht en als je dan zo rond kwart voor zeven, zeven uur, naar de lucht kijkt geeft dat de dag meteen weer een prettige start als de lucht helder is en de zon straks van de partij zal zijn. Het lijkt me een dag te worden om weer een keer een rondje te maken met de Quest, de laatste dagen kwam er door de harde wind enz. niet veel van terecht. Dus tegen half 11, nadat ik eerst wat huishoudelijke klusjes had gedaan, heb ik me omgekleed en ben naar de garage gegaan om het “gele gevaar” naar buiten te rijden. Als eerste de banden serieus controleren op voldoende spanning, achter was 4,5 dus ietsje aanvullen naar 5 atm. links voor was 6 en ging naar 6,5 en rechts voor was nog 5 en heb ik dus ook naar 6,5 atm. gebracht, ziezo dat is het begin, spullen in de fiets en dan op weg. Ik had een glutenvrij brood gebakken voor mijn vriendin dus dat heb ik eerst maar naar Zuidoostbeemster gebracht, na daar de lunch te hebben gebruikt en het nodige vocht weer te hebben aangevuld heb ik de route weer vervolgd, heerlijk zonnig met de wind flink op kop langs het Noordhollandskanaal richting West en Oost-graftdijk en zo richting Alkmaar. Daar een beetje zoeken naar de juiste weg, eerst achter het gemaal langs de Huygendijk om, dan kom je door een nieuw aangelegd recreatiegebied waarvan me de naam niet te binnen wil schieten, via een hoge boogbrug naar de andere kant en de weg volgen tot het einde, dan iets rechts en dan meteen weer linksaf om langs een mooi gebied te fietsen waar, bijna aan het einde, het nieuwe uitgaanscentrum, de “Waerdse Tempel” staat. Als je in die richting gaat is er rechts een vrij groot kunstmatig aangelegd meer, waar komende zomer veel gebruik van zal worden gemaakt vooral omdat er zwemgelegenheid is en ook een stuk strand is aangelegd. Alles uiteraard bij de gewenste temperaturen die je dan mag verwachten en dan zal het echt niet meer aan de orde zijn om er met de Quest doorheen te fietsen. Na 104 km stond ik weer thuis met een voldaan gevoel en vast van plan om daar nog eens langs te “karren” allemaal nieuw gebied wat ik alleen kende toen het nog agrarisch gebied was.

Geen opmerkingen: