26 maart 2008

Quest snelheid







Vanmorgen weer een heerlijk ritje gemaakt kris kras door Noord-Holland, van start in Middenmeer en eerst richting Heerhugowaard, de voorzitter van de Twisker ligfietsclub heeft daar zijn werk en omdat ik de foto’s van die rit op een CD had gezet heb ik die even naar hem toegebracht. Matthijs had mij al gezien want ik was nog maar amper het pad opgereden of hij riep me al waar ik moest zijn. Zijn collega Mark, krijgt de CD via Matthijs net als Nico, die ook in Twisk woont, vlakbij Matthijs. Na de koffie en een praatje ben ik op zoek gegaan naar Kees van Hattem die ook in de buurt moest zitten, inderdaad 5 minuten later stond ik bij Kees voor de deur en zo was ik in één rit klaar met het bezorgen van de “zilveren schijfjes” waar wat verrichtingen op staan van de “Ronde van Texel”. Bij Kees vandaan heb ik mijn weg gezocht richting de dijk en toen weer rechtsaf naar Ursem enz. Hoe mijn route precies is gegaan weet ik niet meer, elk pad wat ik zag en waar ik mogelijk nog niet eerder was geweest ben ik in gegaan en dan kom je in de meest afgelegen “gaten” terecht. Zo ben ik in Noordbeemster geweest maar ook in Edam ,Oosthuizen Warder Etersheim, waar ik allemaal gezeten heb …………………. Eén ding weet ik echter nog heel precies, nog niet zolang geleden fietste ik hier ook een keer en zag op het laatste moment het bord met de aanduiding : U rijdt .. km/h. Goh, had ik mijn fototoestel nou maar start klaar bij de hand gehad, maar op dat moment was het te laat, dat was in Grosthuizen. Maar nu wist ik dat hij zou komen dus zocht ik naar het apparaat wat ik blindelings kan pakken uit de bidonhouder en met het toestel in de aanslag richting “controlepaal” en jawel hoor ik zag hem knipperen dus meteen afdrukken en ingedrukt houden in de hoop dat er één van de foto’s goed over zal komen, helemaal kwajongens werk op latere leeftijd. Ze zijn gelukt, toen ik op het toestel keek dacht ik eerst dat het niets was geworden maar thuis zag ik dat het best redelijk uit de “bus” was gekomen. Vanaf het begin tot het einde een ontspannen ritje van 107 km in een heerlijk zonnetje gefietst waarmee het totaal nu op 25.417 km is gekomen.

Geen opmerkingen: