08 juli 2008

Alles op rolletjes in Avenhorn



Men zegt wel eens, “echt Hollands weer” nou dat hebben we vandaag, wind, regen en geen of weinig zon. Tenminste zo ging ik van start, maar nu ik weer thuis ben schijnt de zon, niet overdadig maar het is nu eigenlijk redelijk weer om een rondje te fietsen. Ik ben zomaar een rondje gaan maken, via allerlei omwegen kwam ik in de buurt van Avenhorn en meteen dacht ik aan wat Arie Kastelein ooit een keer mailde “Als je in de buurt bent, kom eens langs” en zo ging ik op zoek naar de rolluikenfabriek waar Arie de scepter zwaait. Eerst op het gedeelte waar iets van Sonja Bakker staat maar daar vond ik niets dus toen naar de andere kant en na wat omzwervingen zag ik een bekend bord, inderdaad hier moet het zijn. Het was zo ongeveer 10 over 1 toen ik daar rond reed, niemand te zien en toen de Quest met zijn “neus” binnen de deur kwam ging er meteen een claxon maar nog geen kop te zien, na enige momenten te hebben gewacht ben ik maar weer verder gegaan, volgende keer beter. Als bewijs dat ik op de juiste plaats was heb ik nog wel een paar foto’s gemaakt, soms begin je te twijfelen of je wel op de juiste locatie zit maar dit is voor mij zeker het juiste geweest. Vervolgens richting Hoorn waar ik schouwburg “Het Park” aan het IJsselmeer zag met Hoorn op de achtergrond en dan via Zwaag , Zwaagdijk en Wervershoof naar Medemblik en Middenmeer waar mijn rondje van vandaag eindigde na 78 km.

Geen opmerkingen: