07 juli 2008

Eerste rit na de sneeuw


Vanmiddag de eerste kennismaking met het “thuisfront” in al zijn vormen, vanmorgen eerst alles in huis weer een keer goed onderhanden nemen en daarna toch een beetje beginnen te denken aan de Quest. Wat is dat, de eerste kennismaking met dat “thuisfront”, toen ik Middenmeer goed en wel achter me had gelaten stopte er een auto met een kennis van me waar ik een tijdje mee heb staan praten over de zeer geslaagde vakantie en uiteraard kwamen de 2 faunadoorgangen ook ter sprake, geld verslindend en weinig zinvol maar wie zijn wij om er een juiste uitspraak over te doen. De tweede stop was in de bocht na het viaduct onder de A7 door, een hardloper uit Middenmeer, zijn naam is me ontschoten, zwaaide naar me en ik heb daar op gereageerd en ben gestopt, zijn eerste vraag was : “Ben je weer terug van vakantie, ik lees af en toe op je blog maar de laatste tijd kwamen er geen nieuwe berichten meer dus dacht ik, misschien is hij een tijdje weg”. Ik kon dat volledig beamen, een geweldige vakantie met enorm mooi en zelfs erg warm weer in het Zwitserse Wallis op camping Muhleye in Visp. De volgende ervaring met het “thuisfront” was een jongen van een jaar of 12 a 13 langs de weg, hij zag mij aankomen stopte en stak lachend zijn duim omhoog, later nog twee keer een chauffeur die knipperden met de lichten en hun duim opstaken, wat is iedereen vriendelijk, bijna net zo vriendelijk in het verkeer als in Zwitserland want dat vonden we opvallend t.o.v. de Nederlandse weggebruiker, waar de Zwitser voorrang geeft neemt de Nederlander het, echt opvallend. Na een rondje van ruim 80 km was ik weer thuis.

Geen opmerkingen: