28 juli 2008

Mooi Westfriesland




De zomer is van invloed op van alles en nog wat, ook op het fietsen in een Quest. Je moet veel alerter rijden doordat vakantiegangers rondrijden in voor hen onbekend gebied en ook omdat de snelheid van de Quest verkeerd wordt ingeschat. Maar wees gerust, het ging overal hartstikke goed en dan vooral omdat ik zelf met alles rekening heb gehouden tijdens mijn ritje van vandaag. Gestart in Middenmeer en dan een rondje door Westfriesland, even langs Odam en verder langs de Zomerdijk naar Hoorn om daar te bekijken hoe het werk aan de Zuiderdijk, de dijk langs het IJsselmeer, is gevorderd. Er is nog geen toegang tot de Zuiderdijk, noch voor fietsers noch voor wandelaars, dus daar is weinig te zien. Langs de Provincialeweg vanaf Hoorn richting Enkhuizen en dan afslaan via de Hemweg en Elbaweg naar de Zuiderdijk waar ik de vorige keer ook omhoog ben gegaan richting Enkhuizen. Daar is alles zoals het altijd al is geweest en kan je richting Enkhuizen wel fietsen, ik heb daar nog een foto gemaakt van de situatie zoals het er nu bij ligt, ik heb nog steeds geen idee hoe het straks gaat worden, pas eind november gaat de dijk weer open en hopelijk zien we dan waar men al zolang mee bezig is, n.l. de dijk versterken. Ik ben zolang mogelijk de kustlijn blijven volgen en in de “hoek” van de Wieringermeer heb ik nog een foto gemaakt van Medemblik zoals maar weinig mensen zich een beeld van kunnen vormen. De teller geeft in beide richtingen het zelfde totaal na dit ritje, 30103 km.

Geen opmerkingen: