15 juli 2008

Retourtje Friesland



Het moest er weer een keer van komen, retourtje Friesland, oppassen in Oudemirdum dus vanmorgen op tijd uit bed en om half 7 van start en door een vroege start ben je ook op tijd op het oppasadres, 2 uur en 5 minuten over 80 km. Moet ik wel zeggen, de Afsluitdijk had ik voor de wind en dat scheelt absoluut. Na een rustig dagje, want dat is het, ze zijn al weer behoorlijk zelfstandig en zijn de hele dag bezig in hun eigen wereldje dus opa is eigenlijk alleen maar ter opluistering. Het meest opvallend was vandaag het verzoek van Fleur van 5 jaar, “Opa wil je me in het eekhoorn hok doen”. Ik keek wel even vreemd maar ze verzekerde mij dat ze dat wel meer mocht van mama, “Dan lopen ze over mijn armen en zo” Ik heb het eens bekeken en was echt van plan haar wensen in te willigen, was het niet dat die beestjes mij te dicht bij de uitgang van de kooi bevonden en zo vlug zijn als water. Ik heb haar verzekerd dat ze dat met mama wel weer mag proberen maar dat opa die beestjes niet meer kon vangen als ze los zouden breken bij het in of uitstappen van de kooi. Ze nam er gelukkig genoegen mee en ging ze toen voeren door het gaas heen en dat vond wel aftrek. Om kwart voor 5 heb ik de oppasdag beëindigd omdat mijn schoonzoon toen weer thuis was. En dan weer van start, richting Middenmeer, door Friesland langs de dijk gaat het nog vrij soepel met af en toe ruim boven de 40 km en daarna linksom de Afsluitdijk op, de snelheid ging meteen behoorlijk naar beneden, de teller gaf meestal 35 km aan, hoger zat er (nog) niet in, thuis gekomen was het gemiddelde behoorlijk gezakt en was blijven staan op 37,5 km. Het totaal is na vandaag opgelopen naar 29.563 km.

Geen opmerkingen: