14 juli 2008

Wanneeer ben je oud ?


Maandagmorgen, zonnig en zomers weer dus ideaal om een ommetje te maken door de regio. Als ik iets wil vandaag dan moet ik op tijd vertrekken want rond 1 uur zal ik weer thuis zijn om de kleinzoons in Middenmeer op te vangen als ze opa nodig hebben want vader en moeder zijn vanmiddag weg. Ik ben rond half 12 al thuis na een plezierig toertje van 88 km, gestart in Middenmeer was ik van plan om deze keer vanaf Hoorn de omringdijk langs het IJsselmeer te nemen om te kijken hoe ver ze zijn met de werkzaamheden die tot november zullen duren. Om niet dwars door Hoorn te moeten fietsen heb ik een afwijkende route genomen via Nibbixwoud, Zwaag, Blokker en dan langs de N 506 naar Hoorn waar ik zo bij de dijk uit zal komen. Helaas, juist op dat stuk staan allerlei grote kranen enz. en uiteraard de nodige borden die de doorgang beletten dus dat gaat niet door, meteen rechtsaf en aan de noordkant langs Hoorn naar Avenhorn en zo richting Schermerhorn en Alkmaar waar ik weer afdraai naar de richting Middenmeer. Op het stuk naar Schermerhorn deed zich nog iets leuks voor, ik haalde twee mannen in die op de racefiets voor me fietsten, zestigers denk ik. Heel veel bellen en de claxon flink laten gaan gaven me op het laatste moment net een beetje ruimte om via fietspad en berm te kunnen passeren, even later moest ik stoppen voor het stoplicht bij de 3 molens die links langs de parallelweg staan. De mannen stopten even later achter mij en het eerste wat ze zeiden was, : “Zo met zo’n snelheidsmonster een paar ouwe mannen aan de kant rijden” mijn reactie hierop was, “Wat is oud”, “Nou als je de 60 bent gepasseerd dan…..”. “Oké ik hoop volgende maand 68 te worden”. “Dan hebben we niets gezegd” . Zo zie je maar er zijn echt ouwe mannen die klagen meteen als ze niet meer mee kunnen komen.

Geen opmerkingen: