24 maart 2009

De helm is besteld, oorzaak Cees Roozendaal




Het verhaal van Cees Roozendaal,( http://wieringer-velomobiel.blogspot.com/)maar vooral de foto’s, hebben mij doen inzien dat het nu toch wel hoog tijd wordt dat ik ook een helm ga dragen als ik op pad ga. Misschien ben ik wel eens met helm gesignaleerd maar dat is dan toevallig geweest, ik heb n.l. wel een helm, gekocht in Frankrijk voor ik van start ging voor La Marmotte in 1992 dus een “oudje” maar wel zonder punt van achter dus ideaal in een Quest. Het nadeel, tenminste zo ervaar ik dat, is dat ik geen “bepakking” (lees haar) meer van boven heb en omdat ik vrij gauw een “beetje” zweet komt er door al die gleuven, (noem het maar tochtgaten), in die helm, extra wind en wordt mijn hoofd altijd erg koud met gevolg “snotterig”worden enz. Iets onder de helm, dus een petje of zoiets zit niet echt prettig dus dat bracht mij op het idee om toch maar op zoek te gaan naar een nieuwe helm. Eerst zoeken op internet met als resultaat dat je door de bomen het bos niet meer ziet, dan naar Medemblik fietsen en bij Leo Smit de helm besteld waarvan ik denk dat het een stukje van de oplossing is. Welke het gaat worden, hetzelfde als wat Kees van Hattem op zijn hoofd heeft. Het “oudje” bewaar ik voor de zomer als het echt warm gaat worden. Vervolgens richting Zuidoostbeemster even langs mijn vriendin, wat me tegen viel was de harde zijwind op sommige stukken, het zwiepte af en toe behoorlijk en zelfs zo dat ik al bedacht had om terug niet langs een kanaal of brede sloot te gaan fietsen. Het viel terug erg mee, minder wind en meer zon. In Hoogwoud zag ik dat het nieuwe Dirk Scheringa museum al behoorlijke vormen aanneemt, iedereen die t.z.t. naar de Breestraat in Hoogwoud gaat, kan het niet over het hoofd zien, wat een “tent” en allemaal van uw spaargeld. Het zou gezien de afmetingen later ook dienst kunnen doen als het tweede AZ stadion voor de dames en pupillen. Na Hoogwoud was het nog maar 15 km naar huis en besloot ik mijn ronde na 97 km en staat het totaal nu op 40.664 km

Geen opmerkingen: