26 maart 2009

Veiliger met helm



De weken vliegen voorbij en daarmee ook het voorjaar, normaal heb je een beeld van het voorjaar met van alles en nog wat in de natuur wat weer uitloopt en tot bloei komt en jong leven zoals lammetjes die springen in de wei. Dat laatste heb ik al verschillende keren gezien en ook sneeuwklokjes, narcissen, krokussen die in bloei staan maar ik mis toch dat echte voorjaarsgevoel, ik wil meer zon en geen regen en ook wat aangenamere temperaturen. Ik zal me maar troosten met de gedachte dat het allemaal nog komt en dat we nog veel tegoed hebben. Vanmorgen de weerssituatie diverse keren gecontroleerd en elke keer hopen dat het nog wat beter uit zal pakken dan de voorspellingen aangeven, helaas tot op dit moment is alles realiteit m.b.t. de voorspellingen. Toch de fiets uit de garage gereden en maar even omgekleed, naar Medemblik moet kunnen, het is nu nog droog, hoewel, toen ik goed en wel de straat uitreed zag ik op de Quest al wat sporen van hemelwater. Op naar Leo Smit om te kijken of de bestelde helm al binnen is, aangekomen voor de zaak was het snel geregeld, de kap aan de kant, naar binnen, de bestellingen openmaken, en daar was hij. De Bell faction titanium, gewoon een simpele helm. Afrekenen, € 35,- en op pad, dan ga je niet meteen naar huis want het is nog “bijna” droog dus even door naar Wervershoof waar zwager Aad voor een bakkie heeft gezorgd. Meteen zijn nieuwe racefiets bewonderd en de elektrische fiets voor zijn vrouw ( weinig te merken van de recessie). Na de koffie even een paar “plaatjes” laten maken voor mijn blog want het toekomstbeeld moet wel meteen worden vastgelegd. Ondertussen regende het behoorlijk en op mijn ritje naar huis was het dan weer nat en dan weer droog. Door deze wisseling van het weer ontstond bij mij de gedachte dat ik vanmiddag misschien ook nog wel een rondje kon maken want mogelijk is het straks voor langere tijd droog, wie zal het zeggen. En na dit korte ritje met helm krijg is sterk de indruk dat dit blijvend zal zijn, je voelt het niet en het zit gewoon prettig. Mocht ik vanmiddag nog op pad gaan dan volgt er zeker een aanvulling, maar het weer is bepalend.

Geen opmerkingen: