28 mei 2009

Combinatie, fietsen en grasmaaien




Waar kom je zo al in één week, deze week was het van het Friese Gaasterland tot aan de rand van Purmerend en West-Knollendam en ben ik niet eens richting Den Helder geweest, maar alles bij elkaar zijn er toch weer de nodige kilometers onder de wielen door gegaan. Omdat ik gistermorgen in Medemblik nog weinig activiteiten op het water heb gezien leek het me wel leuk om vandaag nog eens te kijken hoe ver men was met het wedstrijdzeilen. Wat ik nu heb gezien stelde weinig voor, er voeren een aantal zeilbootjes richting de wedstrijdbaan op het IJsselmeer en ver uit de kust werd iets gecreëerd wat als start moest gaan dienen. Niets wat mij kon bekoren, maar dat zal er wel mee te maken hebben dat ik geen watersportliefhebber ben. In de haven van Medemblik lagen wel een hele serie oude schepen, de z.g. “bruine vloot” en dat blijft altijd een mooi gezicht. Via Wervershoof en Zwaagdijk heb ik vandaag een route gekozen via Hoogkarspel en dan naar ’t Zittend en vervolgens naar Blokker, bij een zwager en schoonzus een bakkie gedaan en later bij mijn zus en weer een andere zwager alleen even om de hoek gekeken, die waren niet thuis. Dat was in Blokker op dat moment bedacht ik dat ik wel even door kon fietsen naar de Zuidoostbeemster om bij mijn vriendin even het gras te gaan maaien, ik wist dat ze er niet zou zijn maar ik red me toch wel. Om ongeveer kwart over 12 ben ik begonnen en na een goed half uurtje lag alles er weer “geschoren” bij. Even iets drinken en wat eten en dan weer door, via Purmerend langs de westkant van het Noord-Hollandskanaal richting Spijkerboor en daar linksaf richting West-Knollendam om aan het einde van de weg onder de weg door richting De Woude te gaan, bij Wim stonden geen gele fietsen voor de deur dus Kees is er nu niet, mogelijk is hij thuis en wat let mij om daar even langs te gaan. Kees was inderdaad aanwezig en zou net de Quest van een paar nieuwe “sloffen” voorzien, even bijkletsen en vervolgens langs Matthijs, als hij er is geef ik de rest van de foto’s wel af, hij ziet mogelijk meer van de deelnemers en zorgt wel dat ze hier en daar terecht komen. Vanaf de Heerhugowaard naar Middenmeer is verder weinig te beleven, een snelle route die ook nu weer zeer snel wordt afgeraffeld. Na 124 km staat de Quest weer in de garage en kan ik gaan douchen.

Geen opmerkingen: