04 mei 2009

Bloemsierkunst en de vrije natuur.






Het is vandaag weer een superdag, mooi zonnig en heerlijk fietsweer, de berichten geven aan dat het vanavond waarschijnlijk weer wat minder zal worden maar dat zien we dan wel weer. Eerst even bij mijn zoon kijken die vertelde me gisteravond via een sms’je dat hij,( zijn auto), van achteren was aangereden en vanmorgen hoorde ik dat het nota bene door een collega van de meldkamer is gedaan, wel van de brandweerkant, maar een regelaar zal ik maar zeggen, die even niet goed had opgelet. Zo zie je maar het zijn ook gewone mensen die ons af en toe terecht wijzen en hulp bieden als er echt paniek is. Hij vroeg nog of ik trek had in een “bakkie” maar ik was thuis al een paar keer in de verleiding geweest en had eigenlijk al mijn “taks” te pakken. Het was mijn bedoeling om naar Wervershoof te gaan maar ik heb me bedacht, de mozaïeken in Breezand zijn nu nog mooi en de zon is er ook nog bij dus dat moet vast een paar schappelijke foto’s op kunnen leveren. Dus opnieuw een rondje door het dorp om de andere kant op te gaan, via Slootdorp en de korte Afsluitdijk naar Breezand en Anna Paulowna. Eerst zag ik een paar kleinere kunstwerken maar op dezelfde plaatst als vorig jaar stond weer een 1e prijswinnaar met lof van de jury. Deze deelnemer had Barack Obama, de president van Amerika, in een prachtig mozaïek weer gegeven. Er zullen weer heel wat uren opgegaan zijn aan zo’n prachtig kunstwerk van hyacintenbloemetjes. Met wat draaien en keren kwam ik meerdere kunstwerken tegen en aan het einde stond ook nog een prijswinnaar die Tina Turner als uit te beelden onderwerp hadden gekozen, allemaal geweldig mooi en super uitgevoerd. Vanaf Breezand ben ik door gegaan naar Den Helder en heb daar de Zeepromenade gekozen om mijn rondje wat “vorm” te geven, langs de kust en dan na de vuurtoren omhoog en de duinen in. Na een paar honderd meter ben ik even gestopt, zo dichtbij en dat vlak bij een stad als Den Helder, de natuur op z’n mooist, met Schotse Hooglanders en paarden. Vaak ga ik langs dit pad en zelden zie je deze dieren zoals ik ze vandaag zag. Via Groote Keeten en Callantsoog heb ik de afslag richting Schagen genomen om zo weer in Middenmeer te komen wat me na 87 km weer is gelukt.

Geen opmerkingen: