26 mei 2009

Quest, wonder op wielen.



Het kon niet uitblijven, een weeromslag die behoorlijk hard aan zou komen, het was vandaag realiteit. Na de onweersnacht met bliksemflitsen en op sommige plaatsen heel veel regen leek de wereld in één keer al zijn wreedheden te moeten tonen. Maar toch viel het vandaag eigenlijk allemaal wel weer mee, ja , ik weet wel, als je er absoluut door moet en op zo’n moment komt het net met bakken uit de hemel, dan loop je het gewoon een keer op. Omdat ik een echte “vrije tijd fietser” ben steek ik het niet zo krap met het vertrek tijdstip en of ik wel of niet de deur uit zal gaan. Vanmorgen leek de “boze” wereld even zijn goeie kant weer te tonen en was het droog en leek het voorlopig ook zo te blijven, de buienradar leek ook een beetje op mijn hand dus dan probeer je het gewoon weer. Ik had nog een gluten vrij brood gebakken voor mijn vriendin en dat zou ik vandaag even brengen en meteen de gasflessen controleren voor als we mogelijk weer een keer met de caravan weg gaan. Alles ging zeer voorspoedig, wel een flink windje, maar wat zou ‘t, je gaat met een Quest, of niet soms. De heen rit is precies 40 km en na zo’n 15 km begon het wat te motregenen, nog niet hinderlijk en het ging ook snel weer over. Na pak weg 25 km begon het opnieuw en nu wat harder, ik heb zelfs overwogen om de kap er op te zetten, maar ook deze keer werd het weer droog, het laatste stukje lieten de weergoden alle remmen even los en moest ik echt even in mijn “schulp” weg kruipen. Niet getreurd, ik was er bijna dus omkleden in een droge outfit en ik zou zo weer voor de kraam om kunnen. In de “Zuidoost” samen een cappuccino gedronken en later een broodje gegeten, vervolgens samen achter de pc en een aantal campings langs gegaan en dan komen de vakantiekriebels weer echt opzetten, wie weet wat het zal worden. Na deze laatste bezigheden richting de thuisbasis, even via Obdam om de bijdrage af te geven voor de familiedag die we al zeer dicht zijn genaderd en dan door naar Middenmeer waar de ruime 80 km van vandaag de totaalteller een nieuw record laat aangegeven. Op de 26e van deze maand, dus vandaag, heb ik de Quest precies drie en een half jaar en de totaal teller staat op dit moment op 44.004 km, een km-stand die nog niet eens één derde is van Quest nr.1 die al ver over de 134.000 km is. Een Quest is en blijft een wonder op wielen dat staat voor mij vast.

Geen opmerkingen: