14 mei 2009

Het kwam toch nog goed




Het is toch nog weer goed gekomen, lang heb ik vandaag getwijfeld of ik wel een rondje zou kunnen maken met droog weer. Vanmorgen, wat ongewoon gewekt met regengeluiden en tot mijn stomme verbazing was het ook echt zo, grote waterbellen op het dak van de garage en gestaag vallende grote druppels, samen gevat gewoon regen. Ik was toch al van plan om eerst binnenshuis wat klusjes uit te voeren die normaal gesproken door vrouwenhanden worden verricht, verdere toelichting is volgens mij niet nodig, een ieder zal begrijpen wat ik bedoel. Tegen de middag zo rond half 12 eerst naar de bakker om brood te halen en meteen langs de visboer voor een paar lekkerbekjes, gelukkig stond ik bij de viskar onder een luifel anders was ik nog doorweekt thuis gekomen, het hield maar niet op. Eindelijk zo rond half 1 werd het droog en nadat de vis verorberd was ben ik me gaan omkleden en heb de fiets naar buiten gereden. Toen ik in was gestapt zag ik op de Quest dat er nog steeds wat “hemelwater” naar beneden kwam maar het was te verwaarlozen. Het ritje dat ik van plan was te maken zou via Medemblik langs de dijk naar Enkhuizen gaan en dan richting Bovenkarspel waar een schoonzus van mij verblijft bij haar zus in Bovenkarspel. Het fietst weer heerlijk boven op de dijk en hier en daar passeer ik wat toeristen die herkenbaar zijn aan hun fietsen en uiteraard de taal die ze spreken. Vlak langs de dijk waren een paar IJsselmeervissers bezig de netten schoon te spuiten voor ze weer in zee zouden verdwijnen. Bij vuurtoren “De Ven” maak je een flinke duik naar beneden om na 100 meter weer naar boven te snellen om boven op de dijk weer verder te gaan en net op dat punt zag ik een groepje mensen staan die precies op het einde van de “klim” stonden te bepraten hoe ze zelf boven waren gekomen, denk ik, met flink claxonneren kreeg ik ze toch zo ver dat ik er door kon, zij het met moeite. Weer een goeie kilometer verder zag ik een paar mooie zeilschepen die samen op de foto “moesten” en dat is gelukt. Juist toen ik weer de gang er in begon te krijgen ging mijn mobiel, “Ja, hallo met Kees, waar zit je” ik zat dus tussen vuurtoren “De Ven” en Enkhuizen en Kees reed toen aan de rand van de polder bij de Alkmaarseweg. We hebben afgesproken bij de brug in Medemblik en hebben elkaar daar ontmoet en zijn samen via de Noorderdijkweg naar de haven van Oude Zeug gereden en daar vandaan naar Middenmeer waar we koffie hebben gedronken en gekletst over van alles en nog wat maar vooral over die gele dingen, Quest genaamd.

Geen opmerkingen: