05 mei 2009

De kat is niet van huis.


Vandaag een rondje gemaakt zonder één “pik” zon, net het tegenovergestelde van gisteren, toen was het nog een aangename temperatuur ook en dat was vandaag nou ook niet erg bijzonder. Het hoort allemaal bij het voorjaar en we hebben al veel mooie dagen gehad dus dan komen er weer een paar die minder zijn. Als eerste bestemming had ik Zuidoostbeemster in mijn hoofd, even langs mijn vriendin, bijkletsen, koffiedrinken enz. je weet hoe dat gaat. Zo rond een uur of 1 ben ik weer opgestapt en via Purmerend richting Spijkerboor langs het kanaal. Er was weinig verkeer behalve wat extra fietsers mogelijk vanwege een puzzeltocht op deze Bevrijdingsdag de 5e mei. Ik had van één afbeelding wat extra afdrukken laten maken en breng die zo af en toe langs bij de deelnemers aan de Texeltoer, Wim lag precies op mijn route van vandaag maar het pontje hield me tegen, in mijn berekening zou ik te laat thuis zijn dus dan meteen maar via Driehuizen naar Sebastiaan. Deze was net bezig met zijn vrouw om een dekzeil/grondzeil op te ruimen wat zijn diensten had bewezen tijdens een paar dagen kamperen. Vervolgens langs Kees in de Heerhugowaard, die nog steeds wordt “gerenoveerd” in Lourdes, (wat zal die straks hard kunnen fietsen). Bij Kees heb ik de foto in de brievenbus geschoven en juist toen ik een achterblijver op de foto had gezet kwam er iemand langs op de fiets die zich voorstelde als de schoonzoon van Kees en Marian. We hebben even gekletst en daarna ben ik nog langs Matthijs zijn werk gegaan, deze was niet aanwezig en ik heb de foto daar afgegeven dus die komt wel op zijn plaats. Het laatste stukje naar Middenmeer was via Obdam gewoon een simpele afsluiter van een ritje van 105 km.

Geen opmerkingen: