29 april 2009

De echte foto en nog veel meer




Vandaag maakt weer alles goed, de “frustraties” van gisteren kon ik weer helemaal “wegtrappen” met een rondje van vandaag. Toen ik gisteravond thuis kwam werd er via de voice-mail verteld dat de bestelde foto van de Texeltoer, die ik besteld had bij John Oud, kon worden opgehaald. Dus na wat huishoudelijke bezigheden zoals wat wassen en strijken ben ik naar Winkel gefietst, een dorpje op 10 km van Middenmeer. Dus nu heb ik de echte foto en niet meer de “krantenfoto” die altijd minder is als wat ik nu heb. Vervolgens even langs Kees van Hattem om de foto te laten keuren en hem tevens beloofd dat ik de krant met foto voor hem heb bewaard dus die komt t.z.t. wel in huize “van Hattem” Na het bezoekje aan Kees ben ik doorgegaan naar mijn vriendin om me daar even verdienstelijk te maken en later weer door naar Middenmeer. Deze keer met een omweg de andere kant op, via Kwadijk en Edam langs het kanaal richting Katwoude en daar de afslag Volendam genomen en dan moet je wel over de dijk. Na de passage van vorige week met een hele serie van die “malloten” ging het ook, dus nu moet dat ook lukken, het ging prima er kwam een auto net voor mij de dijk oprijden en die “opende” mooi de mensenmenigte zodat ik er rustig achteraan kon hobbelen. Ik heb nu wel begrepen, “Volendam over de dijk, dat moet je beleven”, dat is volgens mij net zoiets als “Eerst Napels zien en dan sterven”. Als je heel langzaam voort hobbelt en je luistert naar alle opmerkingen die je dan hoort, daar zou je al een heel boek over kunnen schrijven (uiteraard met een beetje fantasie) . Na Volendam ben ik de dijk blijven volgen via Edam enz. richting Scharwoude, net voor Scharwoude in een bocht, ’t zijn alleen maar bochten, zag ik op een boerenerf deze meneer ook nog zitten, ik had al vaker gedacht, even een foto van maken, maar alle keren reed ik dan alweer te ver door en dacht, andere keer maar, en dat was dus vandaag. Tegen 3 uur was ik weer binnen en zag dat er weer 122 km op de dagteller bij waren gereden, ’t gaat nog steeds heerlijk. Ik vergeet bijna te vermelden dat Kees een tijdje uit de roulatie is, hij zal zeker 10 dagen niet kunnen fietsen, of het heel slecht met hem is gesteld weet ik eigenlijk ook niet, maar hij gaat wel naar Lourdes en als je daar heen gaat ben je vaak aan een revisie toe. Kees sterkte met je pelgrimstocht, en Marian, ik hoop voor jou dat hij nog beter terug komt als dat hij nu al is. Veel plezier met de hele familie.

Geen opmerkingen: