24 april 2009

Een "afzakkertje" en waar het allemaal omging



Een afzakkertje zouden we zeggen aan het einde van een feestavond, als alles is geweest en het was gezellig wordt er vaak met een kleinere groep nog even nagezeten onder het genot van een afzakkertje in de vorm van b.v. een Juttertje of iets in die geest. Zo was het ook met het ritje van vandaag, een echt afzakkertje, vanmorgen kwam de schilder alles afwerken nadat de timmerman al eerder zijn best had gedaan, na schuren, plamuren, schilderen en lakken zag het er weer prima uit. Net na de koffie stond onverwachts mijn vriendin achter het huis, een pure verrassing, heerlijk als zoiets zomaar uit de lucht valt zonder dat je er op rekent. Helaas moest ik na de middag weg, hoe raar het ook klinkt, meestal zijn we vrijdag samen hier of daar en nu had ik iets dringends. Het zat zo, vorige week zaten we in een hotel en daar stonden zeer specifieke vaasjes die volgens de mevrouw die we ernaar hadden gevraagd bij een enorm groot tuincentrum, Oosterik in Denekamp, weg kwamen. Daar op zoek maar nergens te vinden en van armoe maar een paar andere vaasjes meegenomen. Maar ja die speciale vaasjes waren toch wel een stuk mooier en ze zouden zo goed passen bij de nieuwe keuken, dus thuis gekomen via internet op zoek en jawel hoor ik had geluk op de site www.yourhomeland.nl ging de wereld open. Helaas niet die speciale vaasjes maar na een mailtje naar dit bedrijf kwam er een reactie van Astrid van den Berg die aangaf dat ze binnenkort naar de groothandel ging en daar mogelijk wel zou kunnen slagen vooral omdat ik foto’s en nummers had doorgegeven. En zo is het gekomen dat ik juist vanmiddag had afgesproken dat ik ze op zou komen halen, temeer omdat ze als woonplaats Warmenhuizen had opgegeven, een kleine 30 km bij mij vandaan. Ik heb mijn vriendin toen verteld wat er “speelde” en haar reactie was “Geweldig, hoe haal je het in je hoofd” bovendien moest ze na de middag weer naar huis omdat haar dochter langs kon komen met de kinderen dus alles viel gelukkig mee. Maar ja als het dan zulk weer is dan maak je al gauw een klein ommetje en met wat keren en draaien stond er zomaar weer klein 80 km op de teller, dus echt een afzakkertje voor de dag van morgen, “De Poldertocht van Kees” die tussen de 100 en 200 km uit zal komen voor mij, incl. heen en terug rit.

Geen opmerkingen: