22 april 2009

Een "warrige" dag en dito fietsrondje





Een beetje een vreemde dag, mogelijk doordat ik onlangs te maken heb gehad met, laten we het houden op 2e rangs burgers die ongevraagd mijn woning in wilden gaan, kijk ik wat “schichtig” om mij heen en zo zag ik vanmorgen iemand bij de fietsenstalling aan het einde van de Prof.ter Veenweg en de kruising met Alkmaarseweg staan met een Volkswagen Caddy als ik het goed zag en deze meneer had naar mijn idee een overmatige belangstelling voor de fietsen die daar stonden, het meest opvallend was, toen ik stopte maakte hij een gebaar alsof hij z’n broek vast had gemaakt vanwege een sanitaire stop, stapte snel in zijn auto en keerde in een paar keer heen en weer steken op de weg en verdween. Na dit vreemde oponthoud ben ik weer verder gegaan en kwam in Medemblik een aalscholver tegen die zijn vleugels zat te drogen bij de haven onder belangstelling van een aantal mensen met fototoestellen, ik was ook één van hen en werd uiteraard ook diverse keren “geknipt” Weer verder aan het begin van Onderdijk liepen enorm veel koppels ganzen met pullen. Boven langs het fietspad liepen twee ganzen, mogelijk een stelletje maar wat ik niet kon begrijpen is dat dit stelletje het ouderschap zou hebben over de kroost die met ze mee liepen. Meer als 50 jonge gansjes bij twee volwassen dieren lijkt onmogelijk maar ik zal het antwoord nooit krijgen denk ik. Weer verder via Wervershoof en Zwaagdijk, op mijn eerste stop was ik weer snel weg, mijn zwager zat te tekenen/schilderen, wat hij zeer verdienstelijk doet en zijn vrouw, mijn oudste zus, lag uitgeteld in bed. Op Zwaagdijk was een andere zus van mij niet thuis en bij mijn schoonzus en zwager waar ik als 3e adres heen ging was alles in gereedheid om te gaan bridgen. Dan maar weer verder en via allerlei binnenpaden en kleine weggetjes kwam ik dicht in de buurt van Alkmaar en later de Heerhugowaard. Hoewel er een frisse wind stond bleef de zon volop aan wezig en kwam ik na ruim 105 km weer behouden aan in Middenmeer.

Geen opmerkingen: