27 april 2009

De mooiste Hollandse attracties.



Wat hebben we het getroffen met de rit van afgelopen zaterdag als je het weerbeeld van vandaag bekijkt en ervaart, harde wind, regen, onweer en ook af en toe zonneschijn. Mijn eerste gedachte van vanmorgen was, dat wordt niks vandaag omdat ik de regen op de ramen zag spetteren en ik ben toch eigenlijk een mooi weer fietser. Na de koffie begon het toch wel erg te kriebelen, het is al een tijdje droog en het moet toch mogelijk zijn om even een klein rondje te “pakken”. En zo kwam het weer dat ik me om ging kleden en van start ben gegaan, eerst maar richting Medemblik en Wervershoof, een bakkie doen bij Aad en Ans en toen weer door via Zwaagdijk en Zwaag over de Bobeldijk maar helaas het was nog bijna niet droog geweest, alleen lichte motregen maar toch zo hinderlijk dat ik gestopt ben en de kap er heb opgedaan. Zou ik al naar huis gaan of ga ik nog even verder, het werd het laatste en dan is het hek van de dam, af en toe zon, kap weer opbergen, en de ruimte kiezen. Wat gaat het allemaal weer lekker en wat ervaar je dan, dat gezondheid veel waard is, het rondje heb ik uiteraard weer een beetje ingekort omdat er af en toe toch van die donkere wolken op kwamen zetten waar zelfs wat gerommel van onweer uit voort kwam. Een groot perceel witte tulpen stak wel erg af bij de donkere lucht en even later heb ik de Quest aan de kant gezet om een foto te maken van de mooiste en meest interessantste artikelen die in het westen van Nederland te zien zijn, dit vooral na de ervaringen van afgelopen zaterdag in Volendam en De Zaanse Schans, toen had men slechts oog voor molens tulpen en klompen, mogelijk dat een Quest door de buitenlandse toeristen wordt gezien als een Hollandse klomp met een “mensje” er in. Na 71 km was ik weer thuis en het totaal staat nu op 42.640 km.

Geen opmerkingen: