20 april 2009

Jan Geel was al op thuisreis




Alle dagen beginnen op elkaar te lijken qua weertype ’s morgens direct zon en geen wolken te zien het is alsof het al echt zomer is. Na een geweldig leuk weekend met familie in De Lutte in het Overijsselse, waar we 3 dagen zonnig weer hadden, begint de maandag ook wee met zon en een onbewolkte lucht. Omdat ik nog geen werk kan maken met de afsluiting van mijn erf tussen de woning en de garage om ongewenst bezoek wat moeilijker toegang te verschaffen heb ik maar gekozen voor een ritje Oudemirdum op en neer. De banden even nalopen en wat bijpompen en daarna op pad. Er was nergens een kop te bekennen langs het fietspad, totdat ik op de Afsluitdijk net na Breezanddijk, dus halverwege, een gele laagvlieger op me af zag komen. Jan Geel was al ruimschoots op de terugweg naar Oostwoud, het museum is weer open, zei Jan en mijn vrouw moet om half één weg dus ik moet weer op huis aan en het was vanmorgen mooi weer dus ik dacht ik ga eerst even een stukje fietsen We hebben even staan kletsen en hebben toen onze wegen weer vervolgd, hij naar Oostwoud en ik naar Oudemirdum. Daar aangekomen was er niemand thuis, ook haar schoonouders die er achter wonen waren op dat moment niet bij de werken. Ik was net van plan om weer huiswaarts te gaan maar heb eerst nog even haar mobiel gebeld en toen hoorde ik dat ze met een kwartiertje thuis zou zijn dus geduld en later met de kinderen mee aan tafel. Zo rond half 1 kwart voor 1 ben ik weer opgestapt en ben deze keer terug via Stavoren en Hindelopen gegaan, het toerisme begon hier toch ook alweer op te leven wat was te merken aan de grote groepen mensen die hier en daar op de terrassen zaten. Via allerlei landelijk fietspaden, soms één Quest breed, ben ik van het éne naar het andere dorpje gereden en kwam later weer op het vertrouwde pad om verder langs de dijk naar het begin van de Afsluitdijk te gaan die van voor tot achter met steeds 42 tot 44 km op de teller is afgeraffeld. Met het kleine ommetje van vandaag kwam de totaalteller uit op 41.960 km waarvan er vandaag 173 km als dagafstand zijn bijgeteld.

Geen opmerkingen: