15 april 2009

Ipod oma





De week wordt langzaam weer normaal, maar hij is ook alweer voor de helft voorbij, de tijd vliegt zegt men wel eens maar zo ervaar ik het vooral de laatste dagen. Nadat ik gistermorgen wat spulletjes had meegenomen voor Kees en Sebastiaan van Velomobiel uit Dronten, heb ik het vandaag naar Heerhugowaard gebracht en bij Kees even een bakkie koffie en toen weer naar huis omdat ik rond 12 uur mijn vriend even zou helpen bij het lossen van de kuikens. Eén en ander is alle keren snel “gepiept” en dan piepen je oren ook een beetje dat kan ik je verzekeren, zo’n koppel bij elkaar produceert heel wat geluid. Nadat ik thuis wat had gegeten en me weer had omgetoverd in mijn fietsplunje heb ik nog een rondje gereden richting Enkhuizen en wat door Westfriesland en over de IJsselmeerdijk. Net na de vuurtoren bij Andijk , “De Ven” is een aalscholverkolonie en als je dat alleen al ruikt dan mogen ze al die beesten voor mij afschieten, wat een stank. Maar goed, afschieten is natuurlijk geen optie maar of we nou zo blij moeten zijn met het aantal dat vraag ik me wel eens af. Even later had ik nogal wat moeite om een mevrouw te passeren, herrie maken met de bel heeft totaal geen effect, de claxon gebruiken al even min, hoe kom ik dat mens veilig voorbij. Gelukkig ging ze even naar rechts en kon ik er langs “flitsen” het verwonderde me niet ze had echte oorkleppen op met geluid volgens mij, ze was gewoon van de wereld. En ik en de meesten van ons maar denken en zeggen, “Ja die jeugd van tegenwoordig met al de oordopjes en ipods zo doen maar wat in het verkeer” en nu zie je zo’n “grijze duif” met bijna een complete Hi-Fi set op haar hoofd, het moet niet gekker worden. Als ik er eerder aan had gedacht zou ik een foto hebben gemaakt, dat was mijn gedachte op dat moment. Ik ben door Enkhuizen gegaan en heb vlak bij de haven en het station een heerlijk soft-ijsje gedaan en meteen kwamen de vliegen weer op de honingpot af, in dit geval de Quest natuurlijk dus even de groep vastleggen die meteen uit elkaar “stoof”toen ze mij met mijn fototoestel zagen lopen, maar goed een paar staan er nog wel op. En dan weer verder richting de IJsselmeerdijk, zolang als het kan volg ik die en dan zie ik wel weer. En tot mijn stomme verbazing reed ze weer voor mij dus nu het “geweer” in de aanslag en afdrukken als ik haar volledig in beeld heb met oorkleppen van de stereo installatie erbij natuurlijk. Bij het begin van de werkzaamheden langs de dijk ben ik rechtsaf gegaan en via Zwaagdijk en Wervershoof weer naar Medemblik en zo naar Middenmeer waar ik met een voldaan gevoel de fiets weer op “stal” heb gezet.

Geen opmerkingen: