21 april 2009

Bloemen tussen de bloemen





Wat later dan gewoonlijk zit ik achter het toetsenbord om mijn ervaringen van vandaag weer aan de serie toe te voegen. Vanmorgen kreeg ik eerst de aannemer om de schade van de inbraakpoging te herstellen en dat was toch nog een hele klus bleek achteraf, het was al na de middag toen hij klaar was en nu moet de schilder nog komen om het verder af te werken. De boeven hebben echt wel serieus gepoogd, als je nu zag dat ze de “schroevendraaier” of het breekijzer al achter de 3,7 cm dikke hardhouten deur hadden en die zover hadden krom getrokken dat alles een beetje ontzet was, maar het is gelukkig een niet geslaagde poging geweest doordat er onder en boven ook nog grendels zaten met dievenklauwen. Maar goed dit is voorlopig weer bijna achter de rug en met een nog zwaarder slot naar “politiekeur” dan hoop ik dat het hiermee geschiedenis is geworden. Tegen 1 uur ben ik pas van start gegaan, even naar Zuidoostbeemster waar ik het gras even zou maaien, het ritje ging als een “speer” de 40 km vlogen onder de wielen door en na iets meer dan een uur stond ik daar waar ik heen wilde gaan. Net voor ik er was ging de mobiel nog en vroeg mijn vriendin of ik onderweg was, “Ja, nog 1 km dan ben ik er” was mijn antwoord. Na even zitten en een glaasje “fris” heb ik de motormaaier gestart en na een half uurtje was alles weer op acceptabel niveau, kort en groen. Alles opruimen en weer even wat drinken en toen weer op huis af, natuurlijk met een klein ommetje. Via Purmerend naar Oost en West Graftdijk en vandaar richting Alkmaar en later richting Heerhugowaard. Op de heenreis zag ik een eend met een hele serie pullen en ook 2 keer een stelletje ganzen met een kroost dus de natuur gaat gewoon door, gelukkig maar. Ook zie je overal de bloeiende bollenvelden en men is ook alweer, daar waar het mogelijk en toegestaan is, de tulpen aan het beregenen. Het is dan nog wel eens berekend rijden om te zorgen dat je bij passage niet, net de volle laag krijgt. Ik zag ook nog iets speciaals, ik durf haast te zeggen dat ik oog voor de “natuur” heb, net voor Heerhugowaard staat een enorm groot perceel hyacinten en midden tussen die bloemen zag ik “bloemen”. Ik wil niet zo ver gaan als onlangs werd gezegd door éne Jan G. gewoon in zijn eigen streektaal, “As ik zukke muize op zolder had den sloeg ik de kat dôôd” maar een leuk gezicht was het wel die drie dames als bloemen tussen de bloemen.

Geen opmerkingen: