28 april 2009

Een pijnlijke vergising


Een pijnlijke vergissing zo is het verhaal van vandaag zeker te noemen, de fiets bleef de hele dag op “stal” en ik moest vandaag naar Oudemirdum, weer een keer als oppas-opa functioneren. De berichten waren voor vandaag gewoon slecht te noemen, dus regen en dat soort dingen waar ik als mooi-weer fietser niet zo gek van ben. Dus na de ervaringen van gistermiddag met onweer en dan via de media horen dat het hier en daar echt mis is geweest, had ik gisteravond al besloten om deze keer de auto maar te nemen. Vanmorgen nog wel sterk getwijfeld, wat zal ik doen, nou toch maar niet met de Quest. Zodoende ging ik tegen 8 uur met de auto van huis en kreeg geen spat regen onderweg, het zat me niet lekker, laat ik me alleen al door de berichten afschrikken, het moet niet gekker worden. Op mijn oppasadres is het niet de hele dag droog gebleven, maar een beetje overdag is niet erg, echt de site onder de naam “het regent bijna nooit” zal wel weer gelijk krijgen het is een miskleun van mij geweest om met de auto te gaan. Tegen de tijd dat mijn schoonzoon thuis kwam en ik normaal gesproken met de fiets weer naar huis zou gaan, regende het nog licht maar later werd het droog. Ook toen ik na de warme hap weer naar huis ging per motorvoertuig was het nog steeds droog en het werd steeds mooier weer. De volgende keer laat ik me niet meer zo gauw afschrikken met regenberichten, dit “kost” toch alles m.b.t. een heerlijk stukje fietsen. Wel had ik de gelegenheid om een paar foto’s te maken van de huisdiertjes in de binnen en buitenkooi, terwijl Thimo gefascineerd naar zijn Wi spelletje stond te kijken.

Geen opmerkingen: