15 december 2009

Alle lof voor de "Botterscreen"





Met dit weer blijf je toch niet thuis, dat kan morgen altijd nog als het mogelijk wat gaat sneeuwen. De temperatuur is vanmorgen, als ik gereed ben om te vertrekken, -3,4 C. dus het vriest nog en de temperatuursignalering zit op ongeveer 2,20 m. boven de grond onder de rand van de garage. Laag bij de grond is het mogelijk wel ietsje frisser, maar ik heb vandaag voor het eerst een jas aangetrokken en ga er vanuit dat het zo voldoende is, die jas is overigens al na 13 km weer uitgegaan en opgeborgen, veel te warm. Het is al tegen 11 uur als ik van huis ga en met de kap erop plus de “Botterscreen” op korte afstand voor mij op de kap. Vandaag zal blijken hoe goed of misschien slecht de “Botterscreen” is, mijn eerste ritje bij lage temperatuur, de vorige keer was heen en terug naar Oudemirdum en toen viel het heen tegen en terug mee dus een halve score. Nou, stel je gerust, een of de “Botterscreen” is een geweldige uitbreiding van prettig in een Quest of velomobiel rijden, wat heb ik vandaag genoten van het mooie weer en het onvoorstelbare voordeel van het schermpje, “Eduard, alle lof, een prima vinding” Ik zat de hele rit uit de wind en in de zon en dan zit je altijd goed zegt men. Mijn ritje ging vandaag vanaf Middenmeer naar Zuidoostbeemster, hoe kan het ook anders, even iets brengen en tussen half 2 en 2 uur weer vertrekken naar ik zie wel. Dat ik zie wel is wel een heel vreemd “rondje” geworden. De GPS heb ik pas ingeschakeld bij mijn vertrek uit Zuidoostbeemster en op het kaartje is goed te zien dat ik weer met een echte omweg naar huis ben gereden. Via Volendam over de dijk die zo goed als leeg was maar toen ik moest stoppen voor een stilstaande auto en een tegenligger leken toch uit alle hoeken en gaten weer toeristen te komen, het was weer een geklik van jewelste, “Wait, wait, please a moment” en daar sta je dan als foto-object, links en rechts omringd door Aziatisch schoonheden. Een klein eindje verder ben ik gestopt om de spiegeltjes even schoon te maken en gelijk een paar foto’s te maken van de op die plaats, lege dijk. In Edam keek ik even vreemd op toen ik bij de ophaalbrug een rood licht zag, klopt, er moest een boot passeren, na de passage kon ik weer door en ben overal langs de dijk blijven fietsen. Weinig of geen verkeer en nog steeds heerlijk in de zon, hoewel er steeds meer bewolking kwam opzetten. Op het laatste stuk net voor het viaduct over de A7 zag ik een gele Quest gaan, ik ben er zeker van dat het Jan Geel is geweest, hij ging rechts waar ik links ga en hij zal rond kwart voor 4 thuis zijn gewees,t ik was om ietsje voor 4 uur ook weer thuis na een goeie 100 km.

Geen opmerkingen: