09 december 2009

Kerst in aantocht


Alle jaren is het weer een middag of avond “afzien”, de kerstboom opzetten. Maar doordat het vandaag een beetje een sombere dag aan het worden was, zwaar bewolkt , laat licht, een beetje motregen, leek het mij verstandig om vanmiddag alle moed te verzamelen en aan de slag te gaan. Vanmorgen kwam mijn broer met vakkennis en materiaal om de poort/deur bij te werken, door de vele regen kon ik hem haast niet meer open noch dicht krijgen. Eerst bijschaven en tot slot de deur er helemaal uit om ook de binnenzijde af te schaven, het loopt nu weer als nooit te voren. Toen alles was opgeruimd en ik wat gegeten had was het ondertussen al ruim 1 uur en met zo’n half nevelige middag, niet aantrekkelijk om op weg te gaan. Dan maar zoals ik net al schreef aan de “periodieke versierkunst”, de kerstboom. Ik had een aanbieding gezien van de Aldi die een boom in de aanbieding had met ingebouwde verlichting, een aanrader, zonder meer. Eerst even weten hoe alles in elkaar gestoken moet worden en dan ben je meteen klaar zonder gedonder van snoertjes die ergens tussenin zitten waar ze niet gewenst zijn en als ze dan moeten branden is er altijd wel iets mis. Het heeft vandaag dus niets te maken met een rondje fietsen, morgen lijkt me ook twijfelachtig als ik de berichten net hoorde, vanavond regen en morgenochtend ook, dus ik denk, dat ik weer mijn gemak moet houden, maar in de loop van volgende week gaat het beter worden, weinig regen, dus droog en lagere temperaturen. Dan moet het “Botterschermpje” zijn waarde bewijzen, geen koude vrieswind in je gezicht en met de proeven van Wim, zoals op zijn blog aangegeven, http://wimschermer.blogspot.com/ wordt het steeds mooier in de Quest.

Geen opmerkingen: