22 februari 2012

Bijna naar Marken


Woensdag “gehaktdag”, nou zo erg is het niet hoor, gewoon een lekker ritje door het Noord-Hollandse landschap beneden Purmerend. Vanmorgen, nadat alles weer op orde was met de “patiënt” en wat steeds meer routine wordt , begon ik voorzichtig te denken aan een klein tripje tussendoor en dat is gelukt. Normaal is het starten over kale en rechte wegen de polder uit maar ik heb voor even een andere uitvalsbasis en zodoende ook een wat andere omgeving om “los” te gaan. Gestart en eerst maar eens richting Kwadijk en dan door naar Edam om via een stukje dijk in Volendam de kust te volgen naar Monnickendam, een moment twijfelde ik nog om naar Marken te rijden maar richting Durgerdam enz. was ik ook al lang niet geweest dus de dijk aanhouden richting het kleine witte kerkje op de dijk in Durgerdam. Bij het kerkje even een foto maken en weer terug naar de afslag richting Holysloot enz. met wat omleidingen en afleidingen kwam ik weer in de richting van Ransdorp Zunderdorp en Watergang waarna ik via Ilpendam en Purmerend weer op de tijdelijke thuisbasis ben binnen gelopen. Het was kort maar heerlijk ondanks de 57 km.

Geen opmerkingen: