01 februari 2012

Retourtje Oostzaan






Ja, ja, woensdag om 10 uur verzamelen op De Woude voor het traditionele ritje naar Marken. Het was me net iets te koud om zo vroeg al op De Woude te verschijnen, zo’n 43 km in de ijzige kou nee, dan een andere keer maar weer. De rit vanaf De Woude naar Marken en “omgeving” is wel altijd een super mooie rit over de dijk maar ik had voor vandaag een andere optie om mijn energie aan te verkwanselen, even op en neer naar de oppas-oma in Oostzaan. Tiny heeft vandaag de supervisie over Bram, Boris en Thomas en dat doet ze met plezier en al jaren achtereen. Ik had voor ik vertrok eerst de z.g. “Botterscreen” weer voor de dag gehaald en na wat knip en plakwerk kon hij weer in stelling met nieuwe “hechtpleisters” ik moet zeggen het is weer prima bevallen en de tranen van gisteren zijn allemaal opgedroogd achter het schermpje. Het enige wat me nog flink parten speelde waren mijn voeten, vooral mijn tenen, man man, wat was dat een rot gevoel, of ze los in mijn schoenen lagen. Maar ik heb het overleefd en de vorst gaat wel weer over. Toen ik weer vertrok uit Oostzaan ben ik via “Het Twiske” gereden en kwam aan het eind nog voor een obstakel, uit voorzorg maar even uit de fiets want als het net niet gaat zit er zo een gat in de body. Na controle is dat maar goed ook geweest want het was waarschijnlijk mis gegaan zoals op de foto is te zien. Het ritje heen en terug kwam net op 110 km te staan en is wel ongeveer gelijk aan een rondje Marken wat ik nog te goed ben.

3 opmerkingen:

Kees van Hattem zei

Beste Pé. Is voetverwarming niks voor je ? Zelf weet ik mijn voeten warm te houden door Falke F1 sokken, tenen blijven bewegen, en zorgen dat er gaan rijwind onder bij de voetgaten binnenkomt, Groeten Kees.

marcel beekmans zei

bij die opstakel stonden vorige week nog hekken enz.. ik ben toen paar meter terug gegaan en daar links op de foto gegaan,... wel mooi rijden he nu in het twiske?

Corn-Dolly zei

Hoi Pe,
Je hebt toch zo'n mooie Aldi skihelm net als ik?
Een hoge losse col er onder (Motorzaak) en een skibril (met antimist glas) en geen vuiltje aan de lucht.
Als ik warm ben gaat de col omlaag en de jas uit.
Het voordeel van de skibril is dat hij niet of nauwelijks beslaat (wel binnen verwarmt bewaren)
Vrij zicht altijd gegarandeerd.

De voetgaten heb ik dicht met Lycra. Even een gedoe, maar werkt super! Wim werkt aan een sandwicheframe om het makkelijker op te spannen en te bevestigen.

In combinatie met Marinowol 350 (dikte) van Icbreaker skisokken fiets ik met open sandalen.....
Slechts een dunnen lange fietsbroek en een Marinowol 200 shirt en ik zweet me het apelazerus!

Groet Theo