02 april 2013

Dichtbij huis






Het voelt als maandag maar het is uiteraard dinsdag, de week “loopt” alweer. Het is nog steeds wat koeltjes en dat geeft aan dat ik de schuimkap er nog op moet houden als ik een rondje ga fietsen. Eerst wat verfblikken en soort gelijk materiaal naar de verzamelplaats brengen waar het t.z.t. zijn weg zal vinden en dan de band plakken die ik tijdens het rondje Texel lek heb gereden en dan op pad. Het zal wel een klein rondje worden heb ik me voorgenomen. Langs Medemblik waar het alweer een drukte van belang is met de eerste zeil/oefen wedstrijden denk ik. Het zijn voor zover ik het kan inschatten allemaal zuiderburen uit het Vlaanderenland. Ik maak een foto van een groep die bij elkaar staat en meteen komt er iemand die een foto wil maken van de Quest bij hun bootjes, het zijn allemaal echt  “notendopjes” zo klein. Ik ga verder door om bij mijn jongste zus aan te gaan maar die is mogelijk naar haar werk niet alle scholen hebben vakantie met de Paasdagen blijkt wel. Ik fiets even door naar hun nieuwe onderkomen waar ze de sleutel sinds enkele dagen van hebben, er wordt binnen hard gewerkt aan het plafond en als ik haar later bel hoor ik dat ze ook al één en ander boven hebben aangepast zoals een dakraam en dakkapel, ik zal dat later wel zien er was nu te veel rommel over de vloer dus wegwezen. Achter de woning loopt een sloot waar een paar zwanen driftig in mijn richting kwamen om hun ongenoegen kenbaar te maken met mijn aanwezigheid. Vanaf Andijk via wat omwegen links en rechts op huis af en nog wel even een foto maken van de landelijke rustplaats tussen Midwoud en Nibbixwoud en na 56 km de fiets binnen de poort parkeren.

Geen opmerkingen: