25 april 2013

Kort ritje



Als ik de dag van gisteren er naast kon leggen dan is het vandaag  een miskleun wat de zon betreft, ik heb hem bijna niet gezien maar wel een buitje onderweg. Het was vanmorgen eerst wat tuinwerk en vervolgens een glutenvrij brood dat ik had gebakken voor Tiny even wegbrengen naar de “Zuidoost”. Het gaat allemaal als vanouds even linksom en verder weer rechtsom en zo ben je binnen de kortste keren daar waar je wilt zijn. Bij Oosthuizen lopen al jaren een aantal speciale vleeskoeien bij een boerderij en om daar een foto van te maken zo boven van de dijk af leek me wel leuk, geen zwartbont of roodbont maar echte Limousinen. Als ik op het juiste adres ben is er niemand aanwezig maar ik red me wel met één en ander en als ik ongeveer klaar ben met wat kleinigheidjes komt Tiny ook binnen. De eend die laatst bezig was een “gezin” op poten te zetten door een nest te creëren tegen de achtermuur lijkt op de goede weg, eerst elke dag een ei erbij en nu blijft ze erop zitten dus het broeden is begonnen, als alles goed gaat zouden er over 30 dagen kleine eendjes rond moeten lopen, we wachten af en als ik er ooit een glimp van kan vastleggen dan volgt dat zeker. Als ik weer richting huis ga is het al bijna kwart voor 2 en met een kleine omweg kom ik weer richting Middenmeer waar blijkt dat het vandaag 87 km is geworden.

Geen opmerkingen: