10 april 2013

Ontspanning na inspanning





 
 
Een rommelige dag vandaag, ik had in m’n hoofd om de straat achter en opzij van mijn huis met de hogedrukreiniger wat van zijn oorspronkelijke kleur terug te geven maar het liep niet zoals ik ‘t het liefste zou hebben. Alles in stelling gebracht, het regenpak aan de laarzen als onderdanen bij de werken en aan de slag en toen gaf het apparaat wel water maar bleef de druk weg na wat klooien aan de spuitmond werd het beter maar toch niet zo geweldig. Als oplossing  even bij Tiny de apparatuur ophalen en dan weer proberen, het ging beter maar ik mis gewoon iets, wat weet ik ook niet maar het zat gewoon niet mee. Toen maar het besluit genomen om niet alles te doen zoals gepland maar overal het ergste opknappen en dat is wel gelukt. Na de middag vond ik dat ik wel een stukje ontspanning had verdiend en zo rond 1 uur was alles opgeruimd en heb ik me omgekleed na eerst de inwendige mens te hebben versterkt. Waar zal ik heen gaan, gewoon een “vrije” ronde van weet ik hoeveel kilometer. Van start en richting Alkmaarseweg , de polder uit naar Oude en Nieuwe- Niedorp en vervolgens langs Noord-Scharwoude naar de afslag voor het Noordhollandskanaal. Rechtsaf en dan steeds maar in noordelijke richting langs Schoorldam en Krabbendam om zo uit te komen bij het begin van een lange rechte weg, de Grote Sloot. Het is de hele rit al min of meer mistig maar wel droog, ik passeer achtereen volgens Burgerbrug, Sint Maartensbrug en als laatste Schagerbrug. Bij Sint Maartensbrug hebben ze ooit een “Pyramide” in de Grote Sloot gebouwd waar de jeugd altijd wel vermaak weet te vinden, is het niet in of op het bouwwerk, dan is het wel er naast of in het water. Ik was gestopt om een foto te maken en dat trok de aandacht van de “mannen” even kletsen en de diverse vragen beantwoorden want in een Quest ben je altijd een “apart geval”. Het laatste stukje naar huis is dan snel afgelegd over het vernieuwde fietspad langs de Schagerweg. En in Middenmeer aangekomen staat de teller deze keer op precies 60 km.

Geen opmerkingen: