17 september 2013

Even op weg met mijn gele "Gouden" koets







En weer was het een onvoltooide rit, de zon was aanwezig de wind ook maar het was droog, inderdaad het was, want toen ik een stukje onderweg was kwam de eerste bui en niet zo zuinig ook. Het lag in de bedoeling om eerst weer een keer langs te gaan bij Cees en Maaike Goedhart  in Nieuwe-Niedorp, ik heb al een hele tijd niets gezien of gehoord van deze “prille” velomobiel rijders dus eens kijken hoe het er mee staat. Maar aangekomen op het adres bleek er niemand aanwezig dus kon de “” gele koets” meteen weer omgekeerd worden. Nee geen “Gouden Koets” daar kletsen ze vandaag weer genoeg over met alles wat onze politiek weer van plan is de komende periode en dat is niet veel goeds. In Nieuwe-Niedorp zag ik nog één mozaïek staan van de dahliashow van afgelopen weekend dus daar nog maar een foto van gemaakt. Maar de rit van vandaag zou vervolgens richting Heerhugowaard gaan om bij Kees en Marian van Hattem als tweede een bezoekje te brengen, helaas, onder het viaduct eerst weer schuilen want het klapte er weer uit. Deze tweede “douchepartij” heeft me meteen doen besluiten om niet verder te gaan en de koers te verleggen naar de “droge veilige stal” in Middenmeer. Via de A.C.de Graafweg naar de Langereis en dan nog even in Aartswoud afslaan om te kijken of het “Blôte Bienepad” alweer is voorzien van het echte bord, al diverse keren is dit zomaar spoorloos verdwenen maar het zit nu hoog en veilig neem ik aan. Even een paar foto’s maken en weer terug naar de Dorpsstraat om koers te zetten naar de Alkmaarseweg die links nog over het fietspad gaat en bij de rotonde via de parallelweg verder wordt afgelegd wat een ruime mooie weg is speciaal voor trekkers en velomobielen, denk ik. Het was vandaag slechts 40 km helaas was het weer spelbreker, volgende keer beter hoop ik.

Geen opmerkingen: