16 september 2013

"Gaan met die banaan"





We kunnen nu wel vaststellen dat de herfst is begonnen, veel wind en met regelmaat een buitje en daarbij een temperatuur die weinig meer op heeft met het menselijk gevoel van warmte. Als eerste vanmorgen even naar de vuilstort om wat overbodige spullen op te ruimen en daarna het karretje weer even terug brengen naar de basis. Weer thuis gekomen werd het overwegen, zal ik wel of zal ik niet gaan. Omdat de wil wel goed is maar het vlees zo zwak werd het dus gewoon een rondje fietsen of dat nou verstandig is of niet “gaan met die banaan”. Er stond een behoorlijke stevige wind en het plan was om een rondje om de Wieringermeer te maken, niet ver van huis en op elk moment mogelijk om weer naar huis te rijden. Gestart via de Alkmaarseweg en dan rechtsaf over de Groetweg en Waardweg naar De Haukes. Hier krijg ik de eerste bui, niet erg maar wel even stoppen naast een paar grote overhangende bomen en na een paar minuten was het alweer droog. Nergens kwam ik iets interessants tegen en om nu ook nog vanaf Den Oever straks tot aan Medemblik weer het zelfde eentonige beeld te krijgen besloot ik om mijn rondje te verleggen en over Wieringen te gaan langs ’t Wad dat is minstens zo leuk als die kale polderwegen en haast heb ik toch niet. Over haast gesproken toen ik eenmaal aan de buitenkant langs het water reed was de wind, of was het storm, wel zo hard dat ik zonder te trappen steeds harder ging, eenmaal boven de 43 km besloot ik om toch maar wat af te remmen, met harde banden springt het net iets te veel naar mijn smaak. Later bij Den Oever over het haventerrein naar de Wieringermeer, de wind tot aan Middenmeer schuin opzij met net na Wieringerwerf nog een behoorlijke bui die ik onder het fietstunneltje voorbij kon laten gaan en ondertussen een mevrouw, die er ook stond te schuilen, voorlichting geven over dit wonderlijke voertuig wat Quest heet. Het was dus een heel klein ritje van slechts 55 km waarmee het totaal met deze Quest op 54.024 km is gekomen.

Geen opmerkingen: