16 juli 2014

Bootspecial of toch gewoon de Quest










Als je de foto’s bekijkt zou je haast gaan denken dat ik een “botenfanaat” ben geworden, wees gerust ik heb maar één boot en dat is die gele en dan laat ik in ’t midden waar de Quest verder allemaal voor wordt uitgemaakt. De zon staat al hoog aan de hemel als ik zo ver ben om een ritje te plannen. Zal ik naar Zuidoostbeemster rijden of ga ik naar zus Ria in Blokker die nu alleen is of ga ik langs de dijk van het IJsselmeer om dan naar de “Zuisoost” te gaan en op de terug weg nog even naar Ria in Blokker. Eerst maar afslaan richting Medemblik en dan de dijk oppikken en zo ’t rondje maken wat ik in gedachten heb. Op de dijk ter hoogte van Andijk zie ik een prachtig schip dat heel langzaam  richting Enkhuizen gaat en ik neem de tijd om af te wachten tot hij wat dichterbij komt om zo een, naar mijn smaak , geschikte foto te maken. Als ik eenmaal weer onderweg ben word ik gebeld, waar of ik zit en of ik vanavond een gast kan gebruiken, natuurlijk en vooral zo’n gast, het is Tiny. Hiermee wordt mijn route drastisch aangepast en ga ik via Enkhuizen richting Hoorn. Op de dijk zie ik weer een opvallend bootje dobberen dus weer even stoppen enz.  Bij Hoorn ga ik via de Oosterpoortbrug via de rustigste route naar het fietspad richting Wognum en zo verder naar de polder. Net voor de rotonde bij Abbekerk zie ik een mevrouw op de fiets voor mij uit rijden die “verdacht” veel op een nicht van mij lijkt, een schuine blik omhoog bevestigd mijn vermoeden, alleen noemde ik haar Gré maar het bleek Ria Kamp te zijn heel even een kort gesprekje, Ria moest naar Medemblik invallen in de “bieb” en zo zie je maar weer als je een grote familie hebt kom je altijd wel ergens iemand tegen die tot deze “club” behoort.  Het tunneltje bij Middenmeer met het daar aanwezige fietspad is weer open na het onderhoud en zie een prachtig stukje fietspad is het resultaat.Thuis druk ik de teller weer op nul en zag dat het vandaag net 82 km was geweest wat het totaal brengt op 65.660 km. met deze Quest en het blijft nog steeds enorm leuk.

Geen opmerkingen: