07 juli 2014

Verkennigsritje "LifeLines"










Het mooie weer heeft me vandaag uitgenodigd om een verkenningsrit te maken, waar naar toe zou je zeggen, heel simpel de Afsluitdijk over en dan denkt iedereen dat is naar Oudemirdum. Nee vandaag was het een verkenningsrit naar Sneek, een heel andere kant op. Het zat trouwens niet erg mee vanmorgen, ik begon met een lekke achterband dus die eerst maar even plakken dan heb ik voor onderweg in ieder geval een extra reserve band. Lang duurt de reparatie niet en dan op weg. Het volgende obstakel dient zich aan als ik bij het fietspad langs de A7 door het Robbenoordbos een andere weg moet nemen, het fietspad wordt hier en daar opnieuw geasfalteerd volgens de chauffeur van de onderneming die zich ermee belast. Vandaag is het nog mogelijk om langs de Wieringerrandweg  om te rijden maar die “pakken” we morgen aan, was zijn goede raad. En donderdag is het fietspad dan weer open was mijn vraag, heel misschien kreeg ik als antwoord, dan meteen maar langs de Noorderdijkweg om verder strubbelingen te voorkomen, het is goed dat je dan de weg weet in deze omgeving anders wordt het toch moeilijk. Dan de Afsluitdijk op, brug open dus wachten vervolgens aan de andere kant bij Zurich weer de brug open en dus weer wachten. Ondertussen heb ik halverwege de Afsluitdijk weer de achterband moeten verwisselen omdat mogelijk het haastige plakken zichzelf straft. En dan door Bolsward, er is maar één ophaalbrug en laat dir nou voor de verandering ook omhoog staan. Ik passeerde twee auto’s die stonden te wachten en net toen ik stil stond hoorde ik mijn naam, “Hoi Pé” dat houd je toch niet voor mogelijk, ben ik dan zo berucht. Het kan ook bijna niet anders ik kom in de buurt van Ben Wiggers uit Nijland, we hebben elkaar maar heel even gesproken want de brugwachter gaf iedereen weer vrije doorgang, bij Ben thuis met zijn vrouw gaat het zo zijn gangetje, hij had nu als extra een hond en dat gaf nogal wat verplichtingen en zijn Quest had onlangs schade opgelopen omdat er een chauffeur achteruit reed en hem over het hoofd had gezien waardoor de hele voorkant in elkaar had gezeten, van fietsen komt op het ogenblik niet zoveel zei Ben nog en toen scheiden onze wegen weer. Door Sneek naar “LifeLines”( via Google kunt U lezen wat LifeLines is) ging als vanzelf, de route die ik enkele jaren geleden had gereden zat nog redelijk in het geheugen, over de spoorweg overgang rechts en ongeveer bij het station links dan zit ik aardig in de buurt en dat klopte precies, in één keer goed. Binnen even wat informatie opgedaan m.b.t. donderdag als ik hier heen moet. De dame achter de balie wist het nog precies, ”Was u hier een aantal jaren geleden ook niet met zo’n speciale fiets” inderdaad en nu weer. Na een bak cappuccino met koek ben ik weer via dezelfde weg naar huis gereden. Op de Afsluitdijk kreeg ik het idee dat Rijkswaterstaat een proeftuin op de dijk had, de Blauwe distels bloeiden op een aantal vierkante meters rijkelijk  en dat terwijl het overige van de dijk kort gemaaid was. Het verkenningsritje was dus vrij simpel en zat nog redelijk in mijn geheugen en zo was ik na 147 km weer heel en behouden in Middenmeer. Hij staat nu wel in mijn GPS en deze heb ik meteen maar opgeslagen mocht het weer nodig zijn.

1 opmerking:

Gerrit zei

En nu maar hopen dat dat fietspad donderdag open is